خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری البرز:

اعلام شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۳۵

نرخ تورم آذر ماه سال ۱۳۹۳ کشور به ۱۶.۸ و استان البرز به ۱۶.۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در استان البرز به ۱۳.۸ درصد افزایش یافت.

سرپرست اداره کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری البرز شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و درصد تغییرات استان البرز را در آذر ماه ۱۳۹۳ اعلام کرد.

به گزارش ایلنا درکرج، یحیی رمضانی با اعلام این خبر گفت: نرخ تورم آذر ماه سال ۱۳۹۳ کشور به ۱۶.۸ و استان البرز به ۱۶.۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در استان البرز به ۱۳.۸ درصد افزایش یافت.

وی افزود: شاخص کل(برمبنای ۱۰۰ = ۱۳۹۰) در آذر ماه سال ۱۳۹۳ نشان می‎دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۸ درصد می‎باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه مشابه سال قبل(۱۲.۲ درصد) کاهش یافته است.

رمضانی گفت: درصد تغییرات شاخص کل(نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به آذر ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۶.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۹۳(۲/۱۷ درصد) کاهش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده خوراکی‎ها، آشامیدنی‎ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۲۴.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۶ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‎ها در ماه مورد بررسی به عدد۲۲۳.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۸ درصد افزایش نشان می‎دهد.

سرپرست اداره کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری البرز تصریح کرد: شاخص گروه اصلی خوراکی‎ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد افزایش نشان می‎دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۱۳.۵ درصد است. شاخص گروه عمده خوراکی‎ها، آشامیدنی‎ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۴.۳ درصد افزایش نشان می‎دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آذر ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهر ماه ۱۳۹۳(۷/۱۶ درصد) کاهش یافته است.

وی گفت: شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در آذر ماه ۹۳ به رقم ۱۸۹.۸رسید که ۱.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‎دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آذر ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۷.۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ۱۳۹۳(۱۸.۵ درصد) کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز