خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع):

مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل مقتدرانه بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۸۴

خوشبختانه شاهد هستیم که در حوزه سیاست خارجی دیپلمات‌های عزیز ما عزتمندانه از مواضع و اصول جمهوری اسلامی دفاع کرده اند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد را مقتدرانه و عزتمندانه عنوان کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سردار الله نور نورالهی، در همایش یاد یاران که با حضور جمعی از رزمندگان و مسئولان شهرستان نظرآباد برگزار شد، طی سخنانی به تشریح ناگفته‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: هرگز کلمات قادر به تشریح ایثار و فداکاری رزمندگان و ایثارگران نیست و نمی‌توان در جملات کوتاه این ایثار و فداکاری را برای نسلی که دوران جنگ را درک نکردند، تشریح کرد.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین کربلای ۵ اظهار داشت: کربلای ۴ در تاریخ ۵ دی ماه ۶۵ در شرایطی که طرح حمله لو رفته بود، انجام شد.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: ‌‌ همان روز آقای محسن رضایی خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و شرح عملیات را گفتند که امام در پاسخ فقط یک جمله فرمودند و آنهم این بود که در‌‌ همان نقطه به نبرد و مقاومت ادامه دهید.

نورالهی تصریح کرد: پیغام امام(ره) به جبهه‌‌ها رسید و رزمندگان متوجه شدند که فرماندهی کل قوا ۱۵ روز وقت داده‌اند که عملیاتی جدیدی طراحی شود و این در حالی است که منطقه عملیاتی شلمچه لو رفته بود.

وی ادامه داد: با این وجود ۱۴ روز بعد یعنی در تاریخ ۱۹ دی ماه ۶۵ عملیات غرورآفرین کربلای ۵ انجام شد و کار‌شناسان غربی گفتند که سربازان ایرانی، عملیات لو رفته کربلای ۴ را تبدیل به یک پیروزی بزرگ در کربلای ۵ کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس سپس با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی یکی از نابرابر‌ترین جنگ‌های ۲۰۰ سال اخیر بود، گفت: شرق و غرب به ارتش متجاوز عراق کمک می‌کردند و این حمایت‌ها برای همگان آشکار شده است.

نورالهی افزود: برای اینکه این حمایت‌ها را بهتر به نسل جوان منتقل کنیم، لازم است که آماری را ارائه کنم. صدام پیش از حمله به ایران ۳۶۰ فروند هواپیمای نظامی پیشرفته داشت و در طول جنگ ۲۳۸ فروند از هواپیماهای ارتش عراق توسط دلاورمردان ایرانی ساقط شده بود، اما پس از پایان جنگ این کشور ۶۱۰ فروند انواع هواپیمای نظامی داشت.

وی ادامه داد: آمار تجهیزات دیگر عراق نیز به همین صورت است، مانند اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ تانک داشتند و در طول جنگ ۷ هزار تانک را ما منهدم کردیم و در ‌‌نهایت نیز ۶ هزار و ۵۰۰ تانک دیگر داشتند. ۸۰ بالگرد در اختیار عراق پیش از جنگ بود و در طول نبرد حق علیه باطل ۹۱ بالگرد را منهدم و ساقط کردیم و در ‌‌نهایت ۳۲۵ بالگرد دیگر داشتند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) افزود: این در حالی است که بچه‌های خمینی کبیر(ره) با دست‌های خالی می‌جنگیدند، مانند شهید علم‌الهدی که فریاد زد «خدا شاهد باشد که من با ۶۲ پاسدار مقاومت می‌کنم در حالی که ۲۲ نفر از پاسداران هیچ سلاح ندارند.»

نورالهی تاکید کرد: ایثار و استقامت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی به جهانیان اثبات کرد که ما مردمی ولایت‌مدار هستیم و در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تا آخرین نفس مقاومت می‌کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌های غیر قانونی غرب علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران گفت: در طول دوران جنگ تحمیلی لحظه‌ای دست از مقاومت برنداشتیم و امروز نیز چنین است. امروز نیز مقام عظمای ولایت امر به نرمش قهرمانانه فرموده و مجوز مذاکره با غربی‌ها را صادر فرموده‌اند.

این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که در حوزه سیاست خارجی دیپلمات‌های عزیز ما مقتدرانه از مواضع و اصول جمهوری اسلامی دفاع کرده و مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد نیز مقتدرانه و از موضع عزت بود.

نورالهی در پایان گفت: برای اینکه بتوانیم راه شهدا و امام شهیدان را با قدرت ادامه داده و از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کرده و هر لحظه آماده و گوش به فرمان ولایت باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز