خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز:

سازه‌های بیمارستانی کرج و استان البرز مقاوم نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۸۱

درصورت بروز یک زلزله، تمام بیمارستان‌های این استان از بین می‌رود / بخش روانپزشکی در استان البرز باید توسعه یابد.

تنها ۴ تخت روانپزشکی دولتی در استان البرز وجود دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه باید اقدامات جدی برای مقاوم سازی سازه‌های درمانی کرج و استان البرز انجام شود گفت: دانشگاه علوم پزشکی به نوبه خود پیگیر این موضوع مهم است.

وی در ادامه افزود: درصورت بروز یک زلزله، تمام بیمارستان‌های این استان از بین می‌رود و تنها بیمارستانی که جوابگو است، بیمارستان البرز خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما کمترین تخت بیمارستانی را در بین استان‌های کشور داریم، افزود: تخت‌های موجود در استان البرز پاسخگوی مطالبات بر حق مردم نیست.

درفشی در ادامه با اشاره به اینکه بخش روانپزشکی بیمارستان‌های البرز باید توسعه یابد اظهار داشت: طبق استاندارهای بهداشت و درمان، ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی هر استان باید به بخش روانپزشکی اختصاص پیدا کند، این درحالی است که در استان البرز تنها ۴ تخت روانپزشکی دولتی وجود دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۷ مورد خودکشی در البرز داشتیم که این امر بر اهمیت این بخش درمانی و توجه به آن می‌افزاید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان تصریح کرد: استان البرز از جمله ۱۰ استان حادثه خیز کشور است که به دلیل همجواری با استان تهران و معین بودن آن برای پایتخت، باید در جهت بهبود زیر ساخت‌ها و امکانات، توجه ویژه‌ای به آن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز