خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد راه و فضای سبز استان البرز مقرر شد:

پیگیری مستمر آبیاری باغات کلانشهر کرج / درختکاری ۵۰۰ هکتاری اراضی شمال غربی کرج

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۲۶۷

مقرر شد تا مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست آتی گزارش اقدامات انجام شده در خصوص نگهداری کاخ مروارید مهرشهر را اعلام کند.

پنجمین جلسه ستاد راه و فضای سبز استان با محوریت شکل گیری کارگروه آبیاری باغات کرج، توسعه پارک هلجرد، درختکاری ۵۰۰ هکتار از اراضی شمال غربی کرج و… تشکیل شد.

به گزارش ایلنا در کرج، مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز در پنجمین جلسه ستاد راه و فضای سبز استان که با حضور جمعی از مدیران، در سالن عمران استانداری البرز تشکیل شد، محوری‌ترین موضوع طرح شده در این جلسه را تصمیم گیری پیرامون آبیاری باغات کلانشهر کرج برشمرد و گفت: به جهت ضرورت حفظ اراضی و باغات و از سوی دیگر اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب در استان، روند آبیاری باغات نیازمند بازنگری است، از این رو به زودی جلسه‌ای اختصاصی با این محوریت، و با حضور مدیرعامل آبفای کرج، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در دفتر معاونت امور عمرانی استانداری برگزار و در ارتباط با آبیاری باغات تصمیم گیری می‌شود.

احمد بیداخودی در ادامه پیگیری موضوع واگذاری پارک هلجرد در حریم کمالشهر را از دیگر محورهای این نشست برشمرد و گفت: در این رابطه نیز مقرر شد شهرداری کمالشهر، پارک موجود را توسعه داده و خدمات مورد نیاز مردم را در این پارک احداثکند.

احمدی بیداخویدی ادامه داد: نگهداری مجموعه کاخ مروارید از محورهای دیگر این جلسه بود، بر همین اساس مقرر شد تا مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست آتی گزارش اقدامات انجام شده در خصوص نگهداری این بنای تاریخی را اعلام کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشکل آب کشاورزی و معضل آبیاری باغات سرحدآباد، کلاک و رزکان نو، تصمیم نهایی برآن شده است تا مدیریت آب منطقه‌ای ظرف یک هفته گزارش آتی خود را در خصوص بهره برداری چاه‌های موجود و بهره برداری آن صرفاً جهت آبیاری ارائه دهد.

بیداخویدی افزود: در حال حاضر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج هزینه سنگینی را صرف خرید آب با تانکر جهت آبیاری باغات می‌کند و این روند نیازمند تجدید نظری ویژه است، به همین جهت نیز ضمن ارزیابی و نظرسنجی پیرامون این شکل آبیاری، تصمیم نهایی اعمال خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز، گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بخشی از اراضی محدوده شمال غربی کرج در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار در اختیار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار خواهد گرفت تا در نیمه دوم سال شاهد کاشت درختان و توسعه فضای سبز در این اراضی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز