خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز در جشن بزرگداشت روز پزشک:

" فعالیت بخش خصوصی " در توسعه سرانه‌های درمانی البرز به جد دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۱۷

استان البرز به جهت نزدیکی به تهران، در بخش درمانی به ویژه بیمارستان های دولتی با مشکلات عدیده ای مواجه است.

استاندار البرز بر زمینه سازی برای اقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری در توسعه سرانه‌های بهداشتی و درمانی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمید طهایی شامگاه جمعه در جشن «بزرگداشت روز پزشک» که در سالن همایش‌های نژادفلاح کرج برگزار شد، این روز را بهانه‌ای برای تجلیل زحمات جامعه پزشکی کشور دانست و با اشاره به علت نامگذاری زادروز شیخ الرئیس بوعلی سینا بنام روز پزشک اظهار داشت: بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی در کشور برگرفته از دیدگاه‌های علمی بوعلی سینا است، این پزشک حاذق نه فقط با طبیعت انسان‌ها سرو کار داشت بلکه طبابت روح و جسم هر دو را باهم داشت.

وی که در جمع پزشکان، پیرا پزشکان، جراحان و… سخن می‌گفت، ادامه داد: جایگاه رفیع شما نخبگان جامعه، جایگاه والایی است چرا که شما متخصصان جامعه با دست شفابخش خود سلامت جسمی وروحی را توأمان به بیمار عرضه می‌دارید.


محرومیت البرز در سرانه‌های بهداشتی و درمانی

استاندار البرز در بخش دیگری به شرایط استان البرز در بحثسرانه‌های بهداشتی و درمانی اشاره کرد و خاطرنشان شد: استان البرز به جهت نزدیکی به تهران در بخش درمانی به ویژه بیمارستان‌های دولتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است؛ مسئله‌ای که هاشمی وزیرمحترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در بازدید صبحگاهی که از تعدادی بیمارستانهای این استان داشتند، با اظهارتأسف عنوان کردند که فکر نمی‌کرده‌اند البرز تا این حد در حوزه بهداشت و درمان شاهد محرومیت باشد.

طهایی عنوان کرد: البته از سوی دیگر در بخش خصوصی شما متعهدین به تخصص خود جبران کرده و نواقص را برطرف می‌سازید.

نماینده عالی دولت در استان البرز تأکید کرد: در این زمینه باید اقبال بخش خصوصی را فراهم آورد و باید شرایطی را فراهم آورد تا در بخش‌های مختلف شاهد سرمایه گذاری باشیم.

استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود، طرح بیمه سلامت را از اقدامات ثمربخش دولت برشمرد و تصریح کرد: توفیقات دولت به همت جامعه پزشکی در طرح بیمه سلامت موجب کاهش هزینه‌های درمانی شده است.

طهایی در ادامه گفت: با حمایت‌های مردم در سال گذشته، سکان مسئولیت اجرایی کشور به حسن روحانی سپرده شد، ایشان بار‌ها در سخنان خود تأکید داشته و دارند دولت به قول‌هایی که داده عمل می‌کند.

وی افزود: روحانی در شرایطی دولت را تحویل گرفت که شرایط نامساعد بود، در مجامع سیاسی جهانی گزینه‌های متعددی روی میز مذاکره گذاشته شده بود، شعار ایران هراسی دراجلاس‌های بین المللی مطرح بود، تا اینکه ظرف مدت یک سال با گفتمان تدبیر و حاکمیت، عقلانیت و رفتارهای داخلی و خارجی دولت توانستیم حقوق خود را برای جهانیان به اثبات رسانده و هم دنیا حقوق ما را بشناسد و این پیروزی بزرگی برای ما بود.

استاندار البرز با اشاره به استقبال سرمایه گذاران اعضای ۵ + ۱ گفت: شرایط اقتصادی اکنون به شکلی پیش می‌رود که از کشور آلمان که یکی از اعضای ۵ + ۱ است، در ایران به دنبال سرمایه گذاری هستند و اکنون مسیر برای ما باز شده است.

طهایی ادامه داد: در داخل کشور تعهدات بسیاری وجود دارد، به قول یکی از آقایان وزرا اگر منابع مالی وزارتخانه‌ها هزینه پروژه‌های تصویب شده شود، ۳۰ سال به طول می‌انجامد.

استاندار البرز با اشاره به تدابیر دولت در کاهش نرخ تورم گفت: در این مدت اخیر تورم ۴۵.۶ درصد به ۲۰ درصد رسیده و رشد منفی ۵۸ درصد تا پایان سال به صفر خواهد رسید و این آرامش روانی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: امید است با حمایت‌های مردم عزیز، نخبگان جامعه و همه دلسوزان به کشور و انقلاب اسلامی گام‌های بلند و استواری برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز