خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری البرز:

اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۳، پیشگیری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۶۶

در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی مبارزه با پدیده قاچاق باید قبح قاچاق فراگیر شود و این مسئله از سوی کمیته‌های فرهنگی برای مردم تبیین شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری البرز گفت: بر اساس قانون اولویت در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۳ مقوله پیشگیری است، پیشگیری نه در یک بخش بلکه رسالت ستاد و کمیسیون‌های استانی بر اساس پیشگیری است.

به گزارش ایلنا در کرج، علی اکبر زارعی‌نژاد با بیان این مطلب در اولین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در مبارزه با پدیده قاچاق یکی از مباحثمهم و اثر گذار بحثپیشگیری است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های مسئول باید بر اساس وظایف ذاتی اعمال نظارت و حاکمیت بر مولفه‌های اقتصادی داشته باشند.

زارعی‌نژاد گفت: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی مبارزه با پدیده قاچاق باید قبح قاچاق فراگیر شود و این مسئله از سوی کمیته‌های فرهنگی برای مردم تبیین گردد.

وی افزود: از آنجایی که سال ۹۳ مزین است به سال فاطمی و با نامگذاری مقام عظمای ولایت سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است با نگاهی به نامگذاری سالانه رهبری در چند سال اخیر متوجه اهمیت مسئله در دیدگاه معظم له می‌شویم؛ اگر بخواهیم اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم مهم‌ترین مسئله اقتصاد و فرهنگ است.

زارعی‌نژاد ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه‌ با رویکرد به رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و کاهش تورم را در دستور کار قرار داده و عملیاتی شدن فاز دوم قانون هدفمندی با شیب ملایم نشانی از عزم دولت در کاهش تورم و حمایت از تولید و کار و سرمایه است و به طبع آن پاشنه آشیل اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال‌زایی معضل قاچاق است که در اصل یکی از موانع مسیر توسعه اقتصادی معضل قاچاق است و اگر نتوانیم این مانع را در مسیر توسعه اقتصادی ببریم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، از طرفی در جهان امروز یکی از مهم‌ترین دلایل امنیت سیاسی و اجتماعی کشور‌ها امنیت اقتصادی است.

زارعی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به رویکرد حمایتی نظام از تولید و نقش ستاد و کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز این مهم بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند و باید از این رویکرد در سطح استان به سمت مهار و کنترل این پدیده شوم استفاده شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: استان البرز ظرفیت‌های لازم را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مبارزه با پدیده شوم قاچاق و حمایت از رویکرد دولت تدبیر و امید در رونق اقتصادی و اشتغالزایی دارد.

وی افزود: لازمه این امر این است همه دستگاه‌های مسئول با تعریف ظرفیت موجود مبتنی بر فرهنگ جهادی و با نگاه توانمند سازی و هم افزایی بیشتر به مقابله با معضل قاچاق در استان بپردازیم.

زارعی‌نژاد گفت: با توجه به شرایط حساس کشور باید با عزم راسخ حرکت کنیم که پاسخگوی توقعات مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید و قانون ابلاغی باشیم.

زارعی‌نژاد در این جلسه ضمن تبیین ظرفیت‌های استان و رویکرد استاندار در عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید گفت: اکنون بخشی از درآمد مردم صرف کالاهای تجملاتی خارجی شده که لازم است تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: این رویکرد باید به سمت تولید و کنترل تورم باشد و این امرعزم راسخ همه دستگاههای اجرایی را برای تبلیغ کالای ایرانی می‌طلبد.

وی تبلیغ مصرف کالاهای ایرانی را ضروری دانست و افزود: توجه به این موضوع مهم، علاوه بر اشتغالزایی، رونق اقتصاد ملی را به دنبال دارد.

وی یادآورشد: فرمانداران البرز با توجه به رونق اقتصادی باید در بحثمقابله با پدیده قاچاق و توسعه سرزمینی در این استان عزمی جدی داشته باشند.

در این نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز پیرامون تعیین تکلیف کالاهای مضنون به قاچاق به بحثپرداخته و هریک از کمیته‌های اطلاعات و عملیات، ساماندهی اقتصادی و فرهنگی به بیان گزارش کار خود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا پرداختند.

وی در پایان از تلاش و زحمات مدیران در سال گذشته به جهت تلاش‌های ارزنده در جهت مبارزه با پدیده قاچاق تقدیر و تشکر نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز