خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استاندار البرز:

استان البرز در صدور پروانه‌های ساختمانی کل کشور " رتبه هفتم " را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۶۱

ا ز مجموع ۱۳۴ پروانه احداثساختمان با کاربری بهداشتی و درمانی در کل کشور در سال ۹۱، دو پروانه یعنی ۱.۵ درصد متعلق به استان البرز است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استاندار البرز گفت: استان البرز از لحاظ تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۹۲ رتبه هفتم را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این اظهار داشت: تعداد کل پروانه‌های ساختمانی در کشور در سال ۹۱ معادل ۲۲۳ هزار و ۸۲۸ پروانه بوده است که از این تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره توسط شهرداری‌های استان البرز در سال گذشته ۷ هزار ۴۶۳ پروانه بوده است که معادل ۳.۳ درصد پروانه‌های ساختمانی کل کشور است.

وی افزود: از این مجموع پروانه ساختمانی صادره در استان البرز، تعداد ۶هزار و ۴۵۵ پروانه احداثبنا و ۷۶۵ پروانه افزایش بنا بوده است.

مظفری گفت: مساحت زیر بنای تعیین شده در پروانه‌های ساختمانی در سال ۹۱ در کل کشور ۱۲۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۱۴ متر مربع و در استان البرز ۶ میلیون و ۸۸۷ هزار و۱۷۱ متر مربع بوده است.

وی تصریح کرد: ۵.۶ درصد مساحت زیر بنای تعیین شده در پروانه‌های ساختمانی سال ۹۱ کل کشور متعلق به استان البرز است که از این حیثنیز رتبه چهارم در کل کشور را دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار البرز خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مساحت زیر بنای تعیین شده در پروانه‌های ساختمانی در استان البرز مربوط به احداثبنا و حدود ۱۰ درصد مربوط به افزایش بنا بوده است.

مظفری گفت: همچنین تعداد واحدهای مسکونی تعیین شده در پروانه‌های ساختمانی در سال ۹۱ در کل کشور ۷۶۱ هزار ۱۲۱واحد و در استان البرز ۳۶ هزار و ۹۱۰ واحد بوده است.

وی تصریح کرد: ۴.۸ درصد تعداد واحدهای مسکونی تعیین شده در پروانه‌های ساختمانی صادره در کشور به استان البرز تعلق داشته است و این نشان از رونق ساخت و ساز در استان دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار البرز گفت: از مجموع ۶هزار و ۴۵۵ پروانه احداثبنا، ۳هزار و ۶۲۲ پروانه مربوط به زمین‌های بایر، ۴۹ پروانه مربوط به باغ یا مزرعه و ۲ هزار و ۷۸۴ پروانه مربوط به ساختمان‌های تخریبی بوده است.

مظفری افزود: از مجموع ۶هزار و ۴۵۵ پروانه احداثساختمان در استان البرز در سال ۹۱ تعداد ۳هزار و ۹۴۹ پروانه ۵ طبقه و بیشتر، ۸۴۱ پروانه ۴ طبقه، ۸۰۰ پروانه ۳ طبقه، ۷۳۸ پروانه ۲ طبقه و ۱۲۷ پروانه یک طبقه صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه از مجموع ۶هزار و ۴۵۵ پروانه احداثساختمان، ۸۹۴ پروانه احداثساختمان فلزی و ۵هزار و ۵۶۱ پروانه احداثساختمان بتون آرمه است، یادآور شد: ۹۲ درصد پروانه‌های احداثساختمان استان البرز معادل ۵ هزار و ۹۳۷ پروانه برای احداثساختمان‌های مسکونی ۳۶۴ پروانه مسکونی و کارگاه توأم، ۱۰۷ پروانه ساختمانی بازرگانی، ۲۶ پروانه ساختمانی صنعتی بوده است.

به گفته وی از مجموع ۶هزار و ۴۵۵ پروانه احداثساختمان با توجه به کاربری مربوطه تنها یک پروانه احداثساختمان آموزشی صادر شده است. همچنین ا ز مجموع ۱۳۴ پروانه احداثساختمان با کاربری بهداشتی و درمانی در کل کشور در سال ۹۱، دو پروانه یعنی ۱.۵ درصد متعلق به استان البرز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز