خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

ممنوعیت قطعه‌بندی و طعم‌دار کردن گوشت مرغ

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۰۵۱

اداره کل دامپزشکی استان تهران از ممنوعیت قطعه‌بندی و طعم‌دار کردن گوشت مرغ و فروش آن ممنوع است.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان تهران آمده است: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، به ویژه در استان تهران و با عنایت به ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر تشدید اقدامات بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال و گسترش  این بیماری، به اطلاع مردم می‌رساند، هر گونه قطعه‌بندی و طعم‌دار کردن  گوشت مرغ و فروش آن در مراکز عرضه از قبیل قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مرغ فروشی‌ها و سایر مراکز فاقد مجوز از دامپزشکی ممنوع است و این مراکز صرفاً مجاز به عرضه مرغ به صورت بسته‌بندی کامل و یا محصولات بسته‌بندی شده  واجد شناسنامه تولید از مراکز مجاز و معتبر تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور هستند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری، مردم باید  از خرید محصولات فاقد شناسنامه و قطعه‌بندی خارج از سیستم بهداشتی خودداری کنند. عامل این بیماری برای ماهی بیماری زا نیست ولی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از طریق آب و سطح بدن ماهی قابلیت انتقال به انسان را دارد.

ضروری است ضمن خرید ماهی قرمز از مراکز مجاز حتی الامکان در ظروف یکبار مصرف به منزل حمل شده و بلافاصله در ظروف مناسب حاوی آب لوله کشی از قبل آماده (۲۴ ساعت قبل) با دستکش یکبار مصرف تخلیه و ظرف قبلی با رعایت موازین بهداشتی در سطح زباله انداخته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز