خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی کانون صرافان:

مقاومت نگهداری ارزهای خانگی شکسته خواهد شد/ افزایش قیمت ارز تحت تاثیر رفتارهای هیجانی است/ به زودی آرامش به بازار ارز برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۲۳۹

عضو شورای عالی کانون صرافان اظهار داشت: ارز خانگی در سال‌های گذشته بیشتر از کانال‌های غیررسمی خریداری شده و با توجه به اینکه بازار ارز نوسان ندارد، به تدریج مقاومت نگهداری آنها شکسته خواهد شد و به بازار برمی‌گردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کامران سلطانی‌‌زاده در نشست خبری امروز با اشاره به دلایل افزایش قیمت ارز در بازار و ارتباط آن با افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: تناسب افزایش قیمت بنزین با افزایش قیمت ارز نگران‌کننده نیست و تنها تاثیر 2 تا 3 درصدی در بازار ارز داشت.

وی تاکید کرد: به زودی آرامش به بازار ارز برمی‌گردد و ثبات برقرار خواهد شد.

سلطانی‌‌زاده با بیان اینکه بخشی از این افزایش قیمت ارز تحت تاثیر رفتارهای هیجانی در بازار بوده است، گفت: بخشی از این افزایش قیمت 2 تا 3 درصدی ارز به افزایش قیمت بنزین و بخشی دیگر به دلیل افزایش تقاضا در آستانه آغاز سفرهای تعطیلات سال نو میلادی بوده است که یک روند طبیعی به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در این جو هیجانی نسبت به خرید ارز اقدام کنند، قطعا ضرر خواهند کرد، گفت: آنهایی که در یک سال اخیر نسبت به خرید ارز اقدام کردند دچار زیان شدند و همانطور که بانک مرکزی اعلام کرده؛ بازار ارز دیگر جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد و بازار سوددهی نخواهد بود.

عضو شورای عالی کانون صرافان با بیان اینکه تمامی نیازهای واقعی واردکنندگان پس از تایید وزارت صمت در سامانه نیما تامین می‌شود، گفت: برخی از کالاهای لوکسی که قبلا وارد می‌شد شاید امروز وارد نمی‌شوند اما تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ارز مورد نیاز را همچنان تامین می‌کنند.

سلطانی‌زاده با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز گفت: در دو سال گذشته هر زمانی که وعده ساماندهی بازار داده شد به این وعده عمل کردند. البته ما چندین مرحله نوسان جدید قیمتی را تجربه کردیم اما با توجه به منابعی که در اختیار داریم، عرضه ارز در سامانه نیما و صرافی‌ها به خوبی انجام شده است.

وی همچنین درباره آینده بازار ارز اظهار داشت: معمولا به بحث پیش‌بینی قیمت ارز ورود نمی‌کنیم چراکه این کار برعهده کارشناسان اقتصادی و سیاست‌گذاران مربوط می‌شود و اگر کسانی درباره ثبات قیمت ارز صحبت‌ کرده‌اند، حرفهایشان قابل استناد است.

عضو شورای عالی کانون صرافان درباره میزان ارزهای خانگی اظهار داشت: ارز خانگی در سال‌های گذشته بیشتر از کانال‌های غیررسمی خریداری شده و با توجه به اینکه بازار ارز نوسان ندارد، به تدریج مقاومت نگهداری آنها شکسته خواهد شد و به بازار برمی‌گردند.

سلطانی‌زاده درباره سرنوشت ارز 4200 تومانی در سال آینده گفت: ارز دولتی براساس نیازهای کالای اساسی و مدیریت قیمت آن عرضه می‌شود و با مدیریت خوب اگر عرضه آن ادامه پیدا کند و به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، می‌تواند همچنین ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز