خبرگزاری کار ایران

کشف محموله قاچاق انسان توسط ماموران گمرک بازرگان

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۹۷۴

ماموران گمرک بازرگان در بازرسی‌های خود یک زن جوان و یک مرد را از داخل یک کشنده چادری کشف کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت اطلاع رسانی دولت، این دوازدهمین محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سالجاری کشف می‌شود.

این افراد در داخل بار تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیر قانونی و قاچاقی از ترکیه وارد کشورمان شوند اما ماموران گمرک بازرگان با رصد اطلاعات محموله‌ها و استفاده از دستگاه‌های کنترلی موفق به کشف این محموله قاچاق انسان شدند.

ماموران گمرک بازرگان با بررسی اطلاعات محموله‌های ورودی به کمک سامانه‌های هوشمند به یک بار کامیون لوازم و اشیاء مبلمان که بصورت پالت بارگیری شده بود مشکوک می‌شوند و با توجه به مشکوک بودن به محموله پس از بازرسی به کمک دستگاه‌های کنترلی متوجه می شوند که در لا به لای محموله دو نفر پنهان شده‌اند.

پس از مشاهده این افراد در بررسی‌های بیشتر یک زن جوان و یک مرد که هر دو تبعه کشورمان بودند کشف می‌شود.در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود که این زن و مرد هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و قاچاقچیان انسان پس از بریدن سیم پلمپ گمرک ترکیه این دو نفر را در داخل بار جاسازی کرده بودند .

 هم اکنون گمرکات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جستجوگر است. ماموران گمرک فقط در سال گذشته موفق به کشف ۴۸۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند و در سالجاری هم ۵۰ مورد قاچاق انسان توسط ماموران گمرک کشف شده است .

بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال ۲۰۱۷ ،  گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز