خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا:

واردات جوجه یک‌روزه نوشدارو پس از مرگ سهراب است/ جوجه پس از عید نوروز ارزان‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۲۹۶

مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان تهران گفت: واردکردن جوجه اصلا اقتصادی نیست. جوجه باید با هواپیما وارد کشور شود و قیمت تمام شده آن هم بالا است. می‌توانند تخم مرغ نطفه دار وارد کنند و در کشور تبدیل به جوجه یکروزه شود که این کار هم بسیار زمان می‌برد. به دست آمدن جوجه دوماه زمان می‌برد و ما تا دوماه دیگر مشکل جوجه یکروزه داخلی نخواهیم داشت و جوجه ارزان می‌شود.

محمد یوسفی مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص گران فروشی جوجه یکروزه و تصمیم دولت برای واردات آن اظهار کرد: واردات جوجه در این برهه حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را دارد. وارد کردن جوجه یکروزه دیر شده است. مگر اینکه از کشورهای نزدیک و بلافاصله جوجه یکروزه را وارد کنند و در‌‌ همان استان‌های نزدیک مانند آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل این جوجه‌ها را پرورش داده و پروار کنند.

وی افزود: واردکردن جوجه اصلا اقتصادی نیست. جوجه باید با هواپیما وارد کشور شود و قیمت تمام شده آن هم بالا است. می‌توانند تخم مرغ نطفه دار وارد کنند و در کشور تبدیل به جوجه یکروزه شود که این کار هم بسیار زمان می‌برد. به دست آمدن جوجه دوماه زمان می‌برد و ما تا دوماه دیگر مشکل جوجه یکروزه داخلی نخواهیم داشت و جوجه ارزان می‌شود.

یوسفی در رابطه با مشکلات واردات جوجه خاطر نشان کرد: واردات جوجه یکروزه مشکلات بسیاری دارد. پیش از رسیدن آن به دست ما اول باید دامپزشکی سلامت آن را تایید و کنترل کند تا بیماری نداشته باشد که پروسه زمان بری است. جوجه تیرآهن نیست که بار کامیون کنند و به دست ما برسانند.

وی با اشاره به قیمت جوجه یکروزه تصریح کرد: قیمت جوجه تا به امروز از۲ هزار تومان بالا‌تر رفته است. در حال حاضر تقاضا برای جوجه یکروزه زیاد است و عرضه با قیمت بالا انجام می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان تهران در رابطه با دلیل افزایش تقاضا برای جوجه یکروزه تشریح کرد: تولیدکنندگان مرغ گوشتی برای پروار بندی مرغ باید دوماه قبل از عید دست به کار شوند و الان زمان خرید جوجه یکروزه برای تولید عید و تنظیم بازار تا ۱۵ فروردین است به همین دلیل تقاضا بالا می‌رود و به نسبت آن قیمت جوجه یکروزه هم افزایش می‌یابد. قیمت جوجه پس از ۱۵ فروردین کمی پایین می‌آید اما دوباره برای جوجه ریزی ماه رمضان افزایش پیدا خواهد کرد.

یوسفی در خصوص مشکل کمبود جوجه در کشور اظهار کرد: ما اصلا مشکل کمبود جوجه نداریم. تنها مشکل نوسان قیمت داریم که به خاطر عدم تعادل عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز