خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون صرافان در گفت‌وگو با ایلنا:

خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌ها غیر قانونی است/ گزارشی مبنی بر خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۸۲

رئیس کانون صرافان گفت: بر اساس دستورالعمل، انجام معاملات غیرفیزیکی که خرید و فروش‌های مجازی را شامل می‌شود، غیرقانونی است و صرافان نمی‌توانند ارزهای الکترونیکی را معامله کنند.

سعید مجتهدی، رئیس کانون صرافان، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص خرید و فروش بیت کوین در ایران، گفت:  خرید و فروش بیت کوین در صرافی غیر قانونی است؛ در حقیقت معاملات پول دیجیتالی بیت کوین به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی انجام می‌شود و دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است،  مجوز چنین فعالیتی را به صرافی‌های کشور نداده است.

سعید مجتهدی با بیان این که معاملات غیر فیزیکی در صرافی‌ها غیر قانونی است، افزود: بر اساس دستورالعمل، انجام معاملات غیرفیزیکی که خرید و فروش‌های مجازی را شامل می‌شود، غیرقانونی است و صرافان نمی‌توانند ارزهای الکترونیکی را معامله کنند.

رئیس کانون صرافان ادامه داد: باید قانون برای پدیده‌های نوظهور تدوین شود تا امکان معامله برای ارزهای دیجیتالی ایجاد شود چرا که در غیر این صورت امکان سوء استفاده و کلاهبرداری با استفاده از این پدیده‌های جدید ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: تا به امروز گزارشی  مبنی بر خرید و فروش بیت کوین در صرافی به دست ما  نرسیده است.

لازم به ذکر است؛ ادعای عدم خرید و فروش بیت کوین از سوی ریاست کانون صرافان در حالی عنوان شده است که بیت کوین در صرافی‌های تهران پدیده‌ای رایج است و برخی از صرافی‌‌های خیابان فردوسی تهران نیز در کنار ارزهای رایج به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند. همچنین استقبال بسیار زیاد مردم از بیت کوین و سود بالای واسطه برای خرید و فروش پول دیجیتالی بیت کوین باعث شده تا صرافی‌های آنلاین بسیار زیادی به صورت سایت یا حتی کانال تلگرامی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز