خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت شهر فرودگاه امام خمینی در پاسخ به ایلنا:

تخریب سازه‌های جدید ترمینال سلام به ارزش 500 میلیون تومان برای تغییر طراحی ترمینال

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۰۶

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه اخبار منتشر شده مبنی بر تخریب سازه‌های جدید ترمینال سلام به ارزش 40 میلیارد تومان برای طراحی‌های جدید درست نیست، گفت: در مجموع 500 میلیون تومان از سازه‌های ترمینال سلام برای افزایش ظرفیت آن تخریب شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کوروش فتاحی در نشست خبری حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به رشد ترافیک فرودگاه امام اظهار داشت: طبق آخرین گزارش ACT میزان رشد ترافیک فرودگاه امام حدود 11.5 درصد بوده که این رشد بی‌سابقه بوده و توانستیم مقام سوم در خاورمیانه را در رشد ترافیک داشته باشیم چراکه بیشترین رشد ترافیک در دنیا چیزی حدود 8.5 درصد بوده است.

وی تاکید کرد: البته رقبای ما در منطقه بسیار پیش رفته‌اند اما فرودگاه امام هم جایگاه پرپتانسیلی را از خود نشان داده است.

وی تاکید کرد: در حالی که ظرفیت ترمینال فرودگاه امام برای جابجایی مسافران 4میلیون نفر است هم‌اکنون میزان جابجایی مسافر از این ترمینال به 10 میلیون نفر رسیده است که این میزان جابجایی در ظرفیت مسدود امکان افزایش کیفیت را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اجرای برنامه کلان‌شهر در شهر فرودگاه امام اظهار داشت: در فرودگاه امام دو منطقه آزاد با وسعت 1500 هکتار و منطقه ویژه با وسعت 2500 هکتار وجود دارد که می‌توانیم از این دو منطقه برای افزایش سرمایه گذاری‌ها استفاده کنیم.

فتاحی با اشاره به امکانات موجود در فرودگاه حضرت امام اظهار داشت: در حال حاضر این فرودگاه به ریل، اتوبان قم، اتوبان ساوه دسترسی دارد و با استان‌های صنعتی کشور همجوار است. بنابراین ایجاد دهکده سلامت، مرکز نمایشگاهی و مرکز همایش‌ها را در نظر داریم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام گفت: در بحث لجستیک فرودگاه امام هم با یک شرکت سوئیسی مذاکراتی انجام شده است و قرار است از مشاوره‌های یک شرکت استفاده کنیم.

فتاحی ادامه داد: همچنین طرح جامع شهر فرودگاهی حضرت امام تا دو ماه دیگر به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با تغییر طرح ترمینال سلام گفته می‌شود که سازه‌های این ترمینال تازه‌ساخت به رقم 40 میلیارد تومان تخریب شده است و این زیان به منابع دولتی محسوب می‌شود آیا این اخبار صحت دارد؟ ، گفت: میزان ارزش تخریب سازه‌ها برای تغییر طراحی ترمینال 40 میلیارد تومان نبوده و عددی نزدیک به 500 میلیون تومان بوده است.

وی تاکید کرد: برای افزایش ظرفیت ترمینال سلام مجبور به این اقدام بودیم چراکه این ترمینال برای ظرفیت  2.5 میلیون نفری طراحی شده بود که در طراحی جدید ظرفیت را به 5 میلیون مسافر رساندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز