خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرک بازرگان آمار داد:

کشف ۴۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات ایران

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۷۵

مدیر کل گمرک بازرگان با اشاره به کشف بیش از ۴۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور گفت: با توجه به وجود دستگاه ایکس ری، تا به حال هیچ قاچاق انسانی از طریق گمرک بازرگان صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا؛ علی معصومی در خصوص قاچاق انسان در گمرکات کشور بیان داشت: عمده قاچاق انسان از کشورهای مرزی و همسایه صورت می گیرد و بیش از ۴۰ مورد قاچاق انسان در ۶ ماه نخست سال جاری در گمرکات کشور کشف شده است.

وی در خصوص آخرین کشف قاچاق انسان تصرح کرد: هفته گذشته آخرین قاچاق انسان در بار صادراتی و در کامیون ترکیه ای از طریق ایکس ری کشف و به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

مدیر کل گمرک بازرگان در خصوص روش ورود قاچاق انسان به داخل کشور گفت: اتباع سایر کشورها با هماهنگی با رانندگان کامیون ها و پاره کردن و شکستن پلمپ بار، وارد کالای صادراتی کامیون ها شده و قصد ورود به کشور را دارند که در گمرکات با انتقال به ایکس ری بار مورد بررسی قرار گرفته و افراد دستگیر می شوند.

مسیر اصلی ورود قاچاق انسان

معصومی در توضیح شهرهای ورودی قاچاق انسان به کشور افزود: بیشتر قاچاق انسان از طریق گمرکات داخل کشور و از شهرهایی چون ماکو، تبریز با رانندگان هماهنگ شده و وارد بار می شوند که این افراد در گمرکات کشور از طریق ایکس ری شناسایی می شوند و با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به وجود دستگاه ایکس ری تا به حال هیچ قاچاق انسانی از طریق گمرک بازرگان صورت نگرفته است.

راهکارهای جلوگیری

مدیر کل گمرک بازرگان در توضیح راهکارهای موجود برای جلوگیری از قاچاق انسان از گمرکات کشور اظهارداشت: استفاده از تجهیزات الکترونیکی، سگ های انسان یاب موجب جلوگیری صد درصد از قاچاق انسان در گمرکات کشور شده است.

معصومی یاد آور شد: ایران جز رتبه های اولیه در مبارزه با قاچاق انسان و کالا است و کمیته جهانی به ما رتبه برتر را در این زمینه داده است.

وی با اشاره به تشکیل کلاسهای آموزشی برای کارکنان گمرک بیان داشت: کلاس های آموزشی جهت شناسایی قاچاقچیان برای کارکنان گمرک تشکیل شده تا از این طریق و با برخورد با شناسایی رانندگان از قاچاق جلوگیری شود.

مدیر کل گمرک بازرگان در خصوص سرانجام افراد دستگیر شده در گمرکات کشور گفت: این افراد پس از دستگیری به مراجع قضایی تحویل داده می شوند و در این زمنیه قوه قضاییه همکاری بسیاری خوبی با گمرک داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز