خبرگزاری کار ایران

محمد باقر نوبخت:

پروژه آب‌رسانی خوزستان بسیار حایز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۷۷

نشست بررسی عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست بررسی عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با موضوع توسعه روش‌های نوین آبیاری و شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی عصر امروز دوشنبه 29 آبان با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بخشنده معاونت اقتصادی جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور  و جمعی از مدیران این مجموعه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت برنامه بودجه کشور برگزار شد.

در این نشست محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: پروژه آب‌رسانی خوزستان از این جهت که یکی از برنامه‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در سفر به استان‌خوزستان بود بسیار حایز اهمیت است و بر این اساس گزارشی داده شد که تا سال 92 این طرح در جایگاه ویژه‌ای قرار نگرفته بود و پیشرفت قابل توجهی نداشت.

وی افزود: در نخستین سفرهای استانی رییس‌جمهور در سال 92 این طرح جزء تعهدات رییس‌جمهوری محسوب می‌شود که سازمان برنامه و بودجه باید در این زمینه قدردان وزارت‌ جهاد کشاورزی باشد و برای تکمیل این کار و تامین آب مورد نیاز از وزارت نیرو حمایت‌های لازم را از وزارت جهاد انجام دهد.

نوبخت عنوان کرد: تاکنون هر کس از این پروژه بازدید کرده تحت تاثیر کار ارزشمند و توسعه‌گرا قرار گرفته است. ما در چند جلسه نشست سخنگو از اصحاب‌رسانه دعوت کردیم به خوزستان سفری داشته باشند و از نزدیک شاهد پیشرفت این پروژه باشند.

نوبخت ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به جای اینکه مستقیم از پول پرفشار استفاده کند تصمیم گرفت با واردات نهادهای مورد نیاز منابع‌مالی پروژه را تامین کند تا نقدینگی ناگهانی و فشار باعث تورم نشود و کار به مرور انجام شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن بر شمردن وظایف این سازمان خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان متقاعد کردن وزارت‌نیرو به ایفای تعهداتش در فاز دوم پروژه خوزستان است. ما انتظار نداریم این وزارتخانه آب فوق‌العاده‌ای را تامین کند اما می‌خواهیم هماهنگی موثرتری به وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد تا طرح 550 هزار هکتار به پایان برسد که درخواست مقام معظم رهبری و طرح اقتصاد مقاومتی است.

نوبخت در پایان اظهار کرد: من بسیار این طرح را که به عنوان ابر طرح مطرح می‌شود می‌پسندم. به‌علاوه طرح مهار آب که دولت یازدهم و دوازدهم به انجام آنها مباهات می‌کند و باعث خرسندی مردم توسعه منطقه و توسعه کشور خواهد شد. امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی این طرح را پیش ببرد و در جلسه نهایی گزارش پایانی طرح را ارایه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز