خبرگزاری کار ایران

گرمای هوا و افزایش تولید غیر اوپکی‌ها توازن بازار نفت را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۸۷۹

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد گرم شدن آب و هوا و افزایش تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک، روند بازگشت توازن به بازار نفت را در سال آینده میلادی تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از  رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی دیروز (سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه) اعلام کرد تأثیر منفی گرم‌تر شدن آب و هوا بر مصرف نفت سبب می‌شود رشد تقاضای جهانی این کالا کندتر از برآورد‌های پیشین باشد و این مسئله می‌تواند بازار نفت را در نیمه نخست سال آینده میلادی دچار عرضه مازاد کند.

این نهاد در تازه ترین گزارش ماهانه بازار نفت با کاهش برآورد خود نسبت به گزارش‌های پیشین، پیش بینی کرد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۷ میلادی یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش داشته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به چالش‌های ژئوپولتیک اخیر در خاورمیانه، اعلام کرد: اگر ثابت شود که این چالش‌ها کوتاه‌مدت هستند، نگاهی تازه به بنیادهای بازار نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸ میلادی توازن بازار مطابق برخی انتظارها نخواهد بود.

طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت اوپک در ماه اکتبر امسال ۸۳۰ هزار بشکه کاهش داشته است.

گزارش این نهاد همچنین نشان می‌دهد که افزون بر افت تقاضا، افزایش تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک نیز می‌تواند توازن بازار نفت را تهدید کند.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد:  تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک با ادامه روند رشد در سال جاری میلادی، در سال آینده میلادی نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز