خبرگزاری کار ایران

ایران خواستار افزایش حجم تجارت با روسیه است/ تحریم ها روابط ایران و روسیه را نزدیک‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۳۴۰

نشست مشترکی به منظور بررسی موانع و مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به روسیه با حضور تعاونگران فعال در حوزه کشاورزی و رئیس بخش بازرگانی سفارت روسیه و هیات همراه در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سی و پنجمین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی با حضور نمایندگان اتاق ها و مدیران عامل اتحادیه ها و رایزن بازرگانی کشور روسیه و هیات همراه به منظور آشنایی بیشتر توانمندی های بخش تعاون در حوزه کشاورزی در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

ارسلان قاسمی نائب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی با اشاره به اینکه دو کشور ایران و روسیه با توجه به همسایه بودن می توانند حجم تعاملات تجاری را گسترش دهند، گفت: در حال حاضر حجم تجاری میان دو کشور مدنظر بخش تعاون نیست و باید این حجم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه میزان واردات در 4ماهه اول سال بیش از صادرات بوده است، ابراز داشت: در 4ماهه اول اسمال حدود 68 میلیون دلار صاردات به کشور روسیه انجام شده است این درحالی است که میزان واردات 168 میلیون دلار بوده است که آمار خوبی نیست.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران ادامه داد: باید توجه داشت که در 68 میلیون دلار صادرات صورت گرفته و در اقلام صادر شده، 11 کالای اول صادرشده از محصولات کشاورزی بوده که نشان می دهد در این بخش توجه و تمرکز بیشتری صورت گیرد.

قاسمی ابراز داشت: بازار بزرگ مصرف روسیه  بستر مناسبی برای توسعه و افزایش صادرات محصولات کشاورزی محسوب شود.

وی به موانع موجود در راه گسترش صادرات اشاره داشت و گفت: مشکلاتی نظیر مسائل بانکی که در حوزه صادرات بسیار مهم است همچنین با توجه به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی فسادپذیر هستند باید سیستم حمل و نقل به تکنولوژی های روز نظیر کانتیرنهای یخچال دار مجهز باشند تا از فساد محصولات کشاورزی جلوگیری شود که متاسفانه این مهم اتفاق نیفتاده و باید به آن توجه ویژه شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران به عدم شناخت مناسب از بازارهای هر دو کشور اشاره کرد و گفت: موانع ساختاری دیگری نیز نظیر عدم شناخت مناسب از بازارهای هر دو کشور وجود دارد. وی گفت: با توجه به اینکه هر دو کشور تحریم هستند زمینه همکاری مناسبی فراهم است تا بتوانند با شناخت بازارها در تامین نیازها اقدام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این نشست به منظور شناسایی موانع مذکور و طرح آن در مراجع تصمیم ساز برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز