خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

وقتی هزینه پول در کشور بالاست تاسیس بانک قرض‌الحسنه توجیه ندارد/ به جای تاسیس بانک جدید بانک‌های موجود ادغام شوند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۵۲۷

سلاح‌ورزی گفت: اگر ما به دنبال رونق اقتصاد هستیم بایستی به سمتی برویم که بانک‌های جدید ایجاد نشود بلکه بانک‌هایی که در حال فعالیت هستند بنا بر تخصص آ‌نها با یکدیگر ادغام شوند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به صحبت‌های مسئولان آستان قدس رضوی مبنی بر تاسیس بانک قرض الحسنه، گفت: ابتدا باید فعالیت بانک‌ها در کشور آسیب شناسی شده و مشخص شود که امروز مهم‌ترین مشکل بانکها در کشور چیست.  به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین مشکلات سیستم بانکی بالا بودن هزینه پول در بانک‌ها است به طوری که کار را به آنجا رسانده که بانک‌های خصوصی و دولتی برای جذب منابع با یکدیگر رقابت‌های ناسالم دارند.

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: در حالی که دولت سعی دارد با کاهش نرخ سود بانکی پول‌های راکد را به سمت بازار بیاورد و اقتصاد را از رکود خارج کند هیچ ضرورتی ندارد که بانک جدیدی تاسیس شود. در این 30 سال تجربه نشان داده که دولت و شبه دولتی‌ها بنگاه‌داران خوبی نیستند و همواره کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که تحت مدیریت آنها زیان‌ده بوده یا این که پایین ترین بهره‌وری را داشته است.

وی تصریح کرد: اگر ما به دنبال ایجاد رونق اقتصاد هستیم باید به سمتی برویم که بانک‌های جدید ایجاد نشود بلکه بانک‌هایی که در حال فعالیت هستند بنا بر تخصص آ‌نها با یکدیگر ادغام شوند. در آینده نزدیک اگر سود سپرده باز هم کاهش پیدا کند دیگر بانکداری توجیه اقتصادی ندارد که سبب شود بانک جدیدی بخواهد با هزینه‌های بالا تاسیس شود. به نظر می‌رسد کشور به لحاظ تعداد بانک اشباع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز