خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر:

کاهش 30 درصدی هزینه ها با اجرای سامانه مدیرت پروژه

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۵۲۶

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی باب یان اینکه سامانه جامع مدیریت پروژه، هزینه‌ها را ۱ تا ۳۰ درصد کاهش می دهد، گفت: ‌پیشنهادی مبنی بر کسب سمت مدیرعاملی در سازمان بنادر‌ نداشته‌ام و از این موضوع بی‌اطلاعم.

به گزارش ایلنا، نورالدین علی‌آبادی امروز در همایش معرفی سامانه جامع مدیریت پروژه در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: ‌ در سازمان بنادر و دریانوردی حدود یک هزار پروژه در ابعاد و قیمت‌های مختلف داریم که باید با روش‌های نوین اجرا شود.

وی گفت: کنترل پروژه و در معرض دید قرار گرفتن آنها ضروری است و‌ آگاهی مردم از پروژه‌ها و پیشرفت آنها جزو سیاست‌های اصلی سازمان بنادر وده و خواهد بود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر  با بیان اینکه برای کنترل پروژه‌ها باید روش‌های جدید و به‌روز به کار گرفته شود، افزود: با توسعه دولت الکترونیک، استقرار سیستم‌های اتوماتیک ضروری است که این سیستم‌ها در گام اول باید ملاحظات امنیتی داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این سامانه اولویت‌های کاری پروژه‌ها مشخص می‌شود و میزان پرداخت هزینه‌ها، شناسایی مسیر بحرانی پروژه و تبیین بهترین شرایط و وضعیت پروژه، از مزایای این سامانه است.  این پروژه در بندر امام به عنوان پایلوت و نمونه اولیه در قالب PMIS اجرا شد.

علی‌آبادی هزینه طراحی و اجرای سامانه جامع مدیریت پروژه را 9 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ اگر این سامانه را در داخل و توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا نمی‌کردیم، باید از خارج تهیه می‌شد که ارزبری زیادی داشت. ‌ سامانه مذکور از پیدایش تا گام آخر حدود 10 مرحله دارد اما در حال حاضر محدود به «زمان»، «هزینه‌» و «محدوده پروژه» است.

وی تاکید کرد: با اجرای این سامانه و در قالب مدیریت ارزش، هزینه‌های پروژه‌ها یک تا 30 درصد کاهش می‌یابد ضمن آنکه با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان شفافیت مالی پروژه را محقق کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتصاب وی به مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی در دولت دوازدهم، گفت:  ‌پیشنهادی مبنی بر کسب سمت مدیرعاملی در سازمان بنادر‌ نداشته‌ام و از این موضوع بی‌اطلاعم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز