خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفت وگو با ایلنا:

«تومان» کار معامله‌گران را راحت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۳۶

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: تغییر واحد پول کشور از «ریال» به «تومان» انجام معاملات در بورس را راحت‌تر می‌کند.

حسن قالیباف در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تغییر واحد پول کشورمان و تاثیر آن بر روی بازار سرمایه گفت: پیش از این هم مردم معاملاتشان را در بازار‌ها با تومان انجام می‌دادند و همواره ریال می‌نوشتند و به تومان آن را می‌خواندند.

وی با بیان اینکه تغییر واحد پول کشرمان از لحاظ اقتصادی تاثیری بر بازار سرمایه نمی‌گذارد، گفت: اعلام قیمت‌ها به تومان برای معامله گران بهتر است چراکه ارقام کوچک می‌شوند و معامله گران راحت‌تر می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران همچنین درباره واکنش بازار سرمایه به تغییرات احتمالی تیم اقتصادی دولت دوازدهم، اظهار داشت: سمت وسوی بازار سرمایه براساس سیاست‌های کلان کشور و برنامه‌های بلند مدتی است که برای اقتصاد کشور تعیین می‌شود و یک سمت و سوی توسعه‌ای دارد اما به طور قطع در این مسیر، تصمیم‌هایی که دولت می‌گیرد می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند و بر آن تاثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه به متغیر‌های اقتصادی عکس العمل نشان می‌دهد قاعدتا تغییر شخص و افراد در پست‌های تیم اقتصادی دولت تاثیر قابل توجهی بر روی شاخص بازار سرمایه نمی‌گذارد اما برنامه هایی که شخص اجرا می کند اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز