خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از دستاوردهای جدید همراه اول:

هفته‌ای 3000 کانال در تلگرام مسدود می‌شوند/ نباید برای شرکت‌ها و فعالان اینترنتی نگرانی ایجاد کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۲۸

سید محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از دستاوردهای جدید شرکت همراه اول گفت: در تلگرام هفته‌ای 3000 هزار کانال مسدود می شود چرا که محتوای آنها با معیارها و قوانین نظام و دولت مغایر است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از دستاوردها و خدمات جدید شرکت همراه اول گفت: در تلگرام هفته‌ای 3000 هزار کانال مسدود می شود چرا که محتوای آنها با معیارها و قوانین نظام و دولت مغایر است. همچنین محتوای بسیاری از این کانال‌ها در رابطه با مسائل غیرمناسب برای نوجوانانی است که عمدتا در تلگرام فعالیت دارند.

واعظی ادامه داد: خواسته ما و نظام این است که کانال‌هایی که در فضاهای مجازی فعالیت دارند مطابق معیارها و اصول باشد به همین دلیل باید با کانال‌هایی که محتوای نامناسب دارند به طور قانونی مقابله و آنها را مسدود می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اظهارات دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه گفت: دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه فردی است که مصاحبه‌های زیادی می‌کند و ارقام و اعدادی را در این مصاحبه‌ها اعلام می‌کند که عمدتا صحت ندارند. ما نباید وقت توسعه فضای مجازی و کشور را به صحبت‌های تنش‌زا و بیهوده صرف کنیم.

واعظی افزود: جوانان از فضای مجازی به دنبال اشتغالزایی هستند و برخی از افراد به جز بستن کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند. ما همان طور که قبلا گفتیم مخالف فیلترینگ هستیم و نباید با این صحبت‌ها برای شرکت‌ها و فعالان اینترنتی نگرانی‌هایی را ایجاد کنیم تا بتوانند در آرامش به کسب و کار خود ادامه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت:‌ ما باید روالی آرام را برای فضای مجازی انتخاب کنیم. ما شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری با حضور روسای سه قوه و افراد حقیقی و حقوقی از وزراتخانه‌ها را داریم. دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه نباید نظرات خود را از خواست این گروه مطرح کند چرا که این کارگروه 12 عضو دارد.

واعظی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات برای محدودیت نیست خاطرنشان کرد: این شبکه به دنبال رفع نیازهای مردم با قیمتی پایین‌تر است تا مردم بتوانند نیازهای خود را از طریق منابع داخلی با هزینه کمتر مرتفع کنند و نیاز به منابع خارجی با هزینه بالا و سرعت پایین نداتشته باشند.

سید محمود واعظی در رابطه با دستاوردهای شرکت همراه اول گفت: شرکت همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور کشورمان توانسته خدماتی جدید و کاربردی را با همکاری نیروهای متخصص داخلی با تجهیزات داخلی پیاده سازی کنند. این امکانات مانند کنتورهای هوشمند و دیگر امکاناتی که امروز معرفی شده‌اند می‌تواند به پیشرفت زیرساخت‌ها و راحتی بیشتر کاربران کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز