خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل واگن‌پارس در پاسخ به ایلنا:

احیای خط تولید واگن پارس با حمایت دولت یازدهم / انعقاد قرارداد تولید و نوسازی 54 دستگاه واگن در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۷۹۸

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس با بیان این که با حمایت‌های دولت یازدهم خط تولید این شرکت احیا شد، گفت: سال گذشته موفق به انعقاد قرارداد تولید و بازسازی 54 دستگاه واگن شدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مختاری در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و ریلی با بیان این که در گذشته قرار بر این بود که شرکت واگن‌ پارس کل نیاز ریلی کشور را تامین کند، ادامه داد: در طی سال‌های اخیر شاهد ایجاد شش شرکت دیگر در حوزه تولید واگن در کشور بودیم که وجود این کارخانجات توجیهی نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال ایلنا که در شرایط رقابتی چرا مخالف ورود شرکت‌های دیگر به این حوزه هستید، ادامه داد: در کشورمان تقاضایی در این حوزه وجود نداشت که بخواهد شش شرکت دیگر ایجاد شود در شرایطی این شرکت‌ها به وجود آمدند که توسعه‌ای هم نیافتند و در نهایت ماموریت کارخانجات تغییر کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت واگن‌پارس با حداقل ظرفیت خود در حال تولید است و با حمایت دولت می‌توان ظرفیت تولید در شرکت‌ها را افزایش داد.

مدیرعامل واگن پارس با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای شرکت‌های ریلی استفاده از تسهیلات ویژه با نرخ پایین است، گفت: اخذ تسهیلات با نرخ‌های بالا توجیه اقتصادی ندارد و مشکل اساسی این است که شرکت‌های ریلی توان مالی ندارند و باید قدرت مالی شرکت‌ها افزایش یابد.

مختاری با اشاره به عقد قرارداد تولید شش هزار واگن باری با تامین مالی صد در صدی روسیه گفت: سهم واگن‌سازی پارس از این قرارداد ساخت 2200 واگن باری است.

وی گفت: البته ما به نیاز داخل اکتفا نکردیم با کشورهای سوریه و عراق هم برای تولید واگن منعقد کردیم که البته به دلیل مسائل جنگ اجرای قرارداد متوقف ماند.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا درباره راه‌اندازی لیزینگ ریلی گفت: زمان این لیزینگ می‌تواند به صرفه باشد که نرخ معقول آن بهره 10 درصدی باشد و در این صورت است که شرکت‌ها از لیزینگ ریلی استقبال می‌کنند.

مختاری همچنین درباره مقایسه واگن‌های تولید ایران و تولید خارج گفت: به طور قطع کیفیت واگن‌های تولیدی در ایران با واگن‌های خارجی برابری می‌کند.

مدیرعامل واگن پارس با اشاره به حمایت‌های دولت یازدهم از صنعت ریلی اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با حمایت‌های دولت قرارداد تولید 27 دستگاه واگن مسافری را در سال گذشته منعقد کنیم همچنین قرارداد تعمیر 28 واگن را به امضا رساندیم و در مجموع در سال 95 قرارداد ساخت و نوسازی 54 دستگاه واگن منعقد شد.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های دولت یازدهم خط تولید واگن پارس احیا شد، تاکید کرد:  در سال جاری هم قرارداد ساخت 39 دستگاه واگن مسافری و 370 دستگاه واگن باری را منعقد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز