خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعلام آمادگی ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کریدور شماره ۱۰/ پیشنهاد پیوستن این محور به کریدور تراسیکا

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۰۵

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد ایران برای پیوستن کریدور شماره 10 به کریدور بین‌المللی تراسیکا خبر داد و گفت: ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در این کریدور در قالبBOT و BLT اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امین امینی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره 10 و راه‌های تجاری‌سازی آن با بیان اینکه این کریدور پیونددهنده مرزهای شمالی و غربی در کشورمان است گفت: طول کریدور شماره 10، 1420 کیلومتر است که خروجی طرح جامع حمل و نقل را در کریدور زاگرس قرار داده‌ایم تا بتوانیم کار در مجامع حمل و نقلی و تجارت از شرق به غرب و از جنوب به شمال در دست بگیریم.

وی با بیان اینکه 20 درصد جمعیت کشورمان در حاشیه این کریدور سکونت دارند اظهار داشت: از طریق این کریدور می‌توانیم با 200 میلیون نفر کشورهای حاشیه امتداد این کریدور تعاملات تجاری داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در طول این کریدور و امتداد آن 26 کشور وجود دارد ادامه داد: کریدور شماره 10 کشورهای چین، شرق آسیا و شرق اروپا را پوشش می‌دهد و این کشورها از مهم‌ترین کشورهای هدف این محور هستند.

امینی با تاکید بر اینکه کریدور شماره 10 می‌تواند نقش بسزایی در توسعه کشور داشته باشد ادامه داد: حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و فعالیت‌های خدماتی از جمله حوزه‌هایی هستند که می‌توانند تحت تاثیر این کریدور رشد پیدا کنند.

این مقام مسئول از پیشنهاد ایران برای پیوستن این کریدور به کریدورهای تراسیکا خبر داد و گفت: برای پیوستن کریدور شماره 10 به تراسیکا باید مسائل گمرکی تسهیل عبور و مرور و دیگر مسائل مربوط در این زمینه را بازنگری کنیم و به تصویب برسانیم.

امینی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران ایتالیایی در ساخت این کریدور اظهار داشت: شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه به صورت BOT و BLT اعلام آمادگی کرده است و برای ادامه این پروژه به سرمایه 10 تا 15 میلیارد دلاری نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز