خبرگزاری کار ایران

محقق ایرانی برنده جایزه انجمن مهندسان آمریکا شد/ جایزه بزرگ هوبر در دستان یک ایرانی!

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۵۷۳

انجمن مهندسان عمران آمریکا استاد ایرانی مدیریت آب و محیط زیست امپریال کالج لندن را به عنوان یکی از پنج برنده جایزه تحقیقاتی هوبر در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، انجمن مهندسان عمران آمریکا  با بیشتر از ۱۵۰ هزار عضو از ۱۷۷ کشور دنیا و با بیش از 160 سال قدمت، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین انجمن مهندسی ایالات متحده آمریکا می‌شود که از سال ۱۹۴۹ میلادی تا به امروز، این انجمن به طور سالانه سه تا  پنج نفر را برای دریافت جایزه تحقیقاتی والتر هوبر در زمینه نوآوری حوزه عمران انتخاب می‌کند. 

کاوه مدنی، استاد ایرانی این جایزه را به خاطر تحقیقات  پیشرو در توسعه روش های تخصیص منابع محدود آب از طریق تلفیق مفاهیم حل مناقشات و نظریه بازی ها برای استفاده درسامانه‌های پیچیده منابع آب از انجمن مهندسان آمریکا دریافت کرده است و طرح او  در مسائل محیط زیست، آب و انرژی مورد توجه قرار گرفته است.

این دومین جایزه ای است که کاوه مدنی از انجمن مهندسان آمریکا دریافت کرده و او برای اولین بار در سال ۲۰۱۲  توسط این انجمن به عنوان یکی از 10 چهره جدید مهندسی عمران انتخاب شده بود که افتخاری بزرگ برای صنعت آموزش و محیط زیست ایران است. همچنین اتحادیه علوم زمین اروپا نیز در سال گذشته  او را  به دلیل نقش بنیادی در تلفیق نظریه‌ بازی‌ها و روش های متفاوت تحلیل تصمیم گیری با سامانه های مرسوم مدیریت منابع آب به عنوان یکی از 4 دانشمند برجسته جوان در سال ۲۰۱۶ معرفی  کرد.

کاوه مدنی در سال ١٣٨٢ و در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد و پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئد مهاجرت گرد و در سال ۱۳۸۴ در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل شد؛ سپس او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس اخذ کرد. کاوه مدنی در نهایت دکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط‌ زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز