خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای راهبری اقتصاد مقاومتی ایران؛

اقتصاد ربطی به شعار ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۴۳۰

ال إسحاق ادامه داد: بیکاری، سیستم بانکی، معیشت مردم و ... چالش های پیش رو در سال آینده اقتصاد است و برای اجرای اقتصاد مقاومتی و حل این چالش ها همه در کشور مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا شب گذشته در نشست تخصصی کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی یحیی آل‌اسحاق گفت: اقتصاد با شعار رابطه ندارد و باید به واقعیت ها توجه کرد.

رئیس شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی اتاق ایران اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اهداف و تکیه بر تجربیات چندین ساله اقتصاد کشور، ظرف سه سال گذشته مطرح شده و به قانونی در کشور تبدیل شده است.

عضو حزب موئتلفه افزود: بزرگان نظام در اقتصاد مقاومتی به ٢٤ ساختار در اقتصاد کشور رسیداند و آنرا به عنوان نقشه استراتژیک کشور انتخاب کرده اند پس هرگونه فعالیتی باید در چهارچوب این 24 بند باشد.

آل اسحاق با اشاره به صحبتهای روز دوشنبه مشاور اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: در سال آینده با دو عدم قطعیت داخلی و خارجی مواجه هستیم.در بحث عدم قطعیت خارجی، سیاست ها و اتفاق ها در دوره ی جدید است که حساسیت ایران در این برنامه نسبت به سایر کشورها بیشتر است و نمیتوان در روابط بین المللی پیش بینی درستی داشت.

وی افزود: عدم قطعیت دوم دوباره مباحث داخلی و شرایط ویژه در سال آینده همچون انتخابات است و آنچه در این شرایط مهم است توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه کشور است.

ال إسحاق ادامه داد: بیکاری، سیستم بانکی، معیشت مردم و ... چالش های پیش رو در سال آینده اقتصاد  است و برای اجرای اقتصاد مقاومتی و حل این چالش ها همه در کشور مسئول هستند. یکی از وظائف اتاق مطالبه از قوا است و نباید تنها به شعار بسنده کرد.

رئیس شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی اتاق ایران با اشاره به اینکه إیران از ظرفیت های بالقوه خوبی برخوردار است، گفت:  متاسفانه اقدامات درست و هم راستا با اهداف اقتصاد مقاومتی انجام نمی شود.

 ال إسحاق یکی از مشکلات های اساسی کشور را طبقه متوسط ها در جامعه و اقتصاد عنوان کرد و افزود: کشورهایی که گروه متوسط تولید کننده آن ها به عنوان محور اصلی اقتصاد کشور است، پیشرفت و موفقیت بیشتری داشته اند.

وی افزود: ما در شرایط فعلی اقتصاد نیازمند تغییر رویکرد هستیم ک یکی از این تغییرها، توجه به سطح متوسط در جامعه و اقتصاد کشور است ما باید متوسط ها را از حاشیه به متن جامعه و اقتصاد کشور بیاوریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز