خبرگزاری کار ایران

نخستین قرارداد هوایی بین ایران و ایرلند امضا شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۷۰۸

قرارداد همکاری هوایی، فی مابین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ایرلند به امضا رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: صبح روز چهارشنبه برای اولین بار، قرارداد همکاری فی مابین ایران و ایرلند به امضای محمدجواد تقوایی، معاون استاندارد پرواز و رالف جیمز، مدیرکل مقررات و ایمنی پرواز ایرلند رسید.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با امضای این قرارداد، مسئولیت های کشور ثبت کننده وسایل پرنده (ایرلند) به کشور بهره بردار (ایران) در محدوده ضمائم ۶، ۱ و ۸ از پیمان شیکاگو مبنی بر نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و صدور گواهینامه پرسنل فنی و عملیاتی (کروی پرواز) و گواهینامه های وسیله پرنده در ایران منتقل می شود.

جعفرزاده با بیان اینکه بسیاری از شرکتهای بزرگ و صاحب نام دنیا، طرف قرارداد با ایرلند هستند گفت: در چارچوب این قرارداد همکاری، زمینه بهره برداری و عملیات پروازی از ناوگان ثبت اروپایی، توسط شرکت های ایرانی ایجاد شده و بدین ترتیب، شرکت های هواپیمایی ایرانی می توانند متناسب با شرایط و دامنه فعالیت خود، قراردادهای همکاری یا بهره برداری با شرکت های هواپیمایی یا اجاره دهنده ایرلندی منعقد کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: از آنجایی که یک شرکت هواپیمایی ایرانی، زمینه اجاره ۷ فروند هواپیمای ایرباس۳۲۰neo (اجاره به شرط تملیک) را در دستور کار قرار داده است به محض به ثبت رسیدن این هواپیماها توسط هواپیمایی کشوری ایرلند و ورود هواپیمای مذکور به ایران، مفاد این قرارداد برای این هواپیماها قابل اجرا خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز