خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خطوط ریلی پدافند غیر عامل در شرایط بحران شهری/ شروع و ادامه ساخت چهار کریدور ریلی منتهی به تهران

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۵۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که خطوط ریلی و شبکه حمل و نقل ریلی در شرایط بحران مانند زلزله می‌تواند به عنوان یک پدافند غیرعامل مطرح باشد، گفت: چهار کریدور ریلی برای دسترسی ساکنان اطراف شهر تهران به مرکز کلانشهر در حال ساخت و تکمیل است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه با اشاره به تصویب تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای، اظهار داشت: معتقدم باید نگاه ویژه‌‌ای به حمل و نقل عمومی داشت و شرکت راه‌ آهن در چند سال گذشته توسعه قطارهای حومه‌ای را در شهرهای تهران، اهواز و مشهد شروع کرده است.

وی با اشاره به تردد روزانه انبوه زیادی از مردم از اطراف تهران به مرکز این کلانشهر گفت: با توجه به حجم ترددها چهار کریدور را برای تردد به تهران تعریف کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خط ریلی تهران تا کرج از دو خط به چهار خط در حال انجام است و بخش عمده آن ساخته شده است و از کرج تا تهران هم ساخت خط دوم شروع شده و تا پایان امسال بخش قابل توجهی از آن به افتتاح می‌رسد.

محمدزاده با اشاره به دو کریدور دیگر گفت: خط تهران–پرند چهار و سه و دو خطه خواهد شد تا مردم شهر پرند به زیرساخت‌های ریلی و شبکه حمل و نقل ریلی دسترسی داشته باشند و همچنین از بخش شرقی به سمت جنوب شرق تهران یعنی مسیر تهران – ورامین – گرمسار احداث شبکه ریلی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مسیر تهران – هشتگرد- قزوین و تهران – پرند و تهران -قم و تهران به سمت پیشوا مجموعه اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو تاکید کرد: باید این را در نظر گرفت که در شرایطی مانند زلزله باید خط ارتباطی و دسترسی‌های مردم از اطراف تهران به مرکز کلانشهرها برقرار باشد و شبکه ریلی به عنوان پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز مطالعات در رابطه با اتصال راه‌آهن به شبکه حمل و نقل درون شهری و برون شهری در 30 شهر کشور گفت: برای این طرح از 20 مشاور قوی و معتبر داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز