خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

دود موازی کاری سازمان جهانگردی و اتحادیه رستوران داران در چشم مشتریان

عضو هیئت مدیره اتحادیه رستوران داران تهران گفت: شاخص تعیین کار این واحدها اتحادیه است و دیگر سارمان ها نباید با موازی کاری در قانون اخلال ایجاد کنند.

رئیس اتحادیه چلوکباب و عضو هیئت مدیره اتحادیه رستوران داران تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در واکنش به دریافت وجه توسط برخی واحدهای صنفی بابت حق سرویس برای چندمین بار تاکید کرد که این کار خلاف قانون است و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود. 

ناصر حسینی-رئیس اتحادیه چلوکباب- در این باره می‌گوید: «وقتی به واحد صنفی مراجعه می‌کنید که چلوکباب و یا چلوخورشت عرضه می‌کند برای خرید مبلغی را پرداخت می‌کنید و بیشتر از این مبلغ نباید از شما دریافت شود؛ اما افرادی هستند که به یک واحد صنفی مراجعه و در آن واحد تولد برگزار می‌کنند، این مشتری به مدت دو ساعت فضای آن واحد را با مهمان‌های خود اشغال می‌کند، در این مواقع باید با توافق صاحب واحد صنفی و مشتری قراردادی منعقد شود تا حق سرویس دریافت شود. 

منصور بردبار مقدم-عضو هیئت مدیره اتحادیه رستوران داران تهران- نیز در این رابطه می‌گوید:» رستوران‌ها هم حق دریافت حق سرویس ندارند. قریب به هزار پرونده به دست ما رسیده است که تخلف‌های آنان بررسی شده و در ‌‌نهایت اگر این تخلفات درست باشد پول مشتری بازگردانده می‌شود؛ اما برخی تخلف‌ها هم که گزارش می‌شود درست نیست؛ مثلا یک شکایت در خصوص دریافت حق سرویس در یک جگرکی داشته‌ایم وبا بررسی مشخص شد که این مبلغ برای سرویس نان و پیاز و لیمو دریافت شده است که خب شکایت درستی نبوده است. 

او در ادامه تاکید می‌کند: «برخی موازی کاری‌ها موجب شده است که رستوران‌های سنتی که پروانه جهانگردی دارند نیز حق سرویس ۱۵ درصد دریافت کنند؛ یعنی نامه‌ای از طرف جهانگردی به این رستوران‌ها ارسال شده است مبنی بر اینکه این واحد‌ها می‌توانند حق سرویس ۱۵ درصدی دریافت کنند، اتحادیه به این مساله واکنش نشان داده است و باز هم اعلام می‌کنم که این واحد‌ها هم حق دریافت حق سرویس ندارند چراکه شاخص تعیین کار این واحد‌ها اتحادیه است و دیگر سازمان‌ها نباید با موازی کاری در قانون اخلال ایجاد کنند.

کد خبر : ۴۴۲۵۷۴