خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای ارتباطات ایران و انرژی روسیه

تفاهمنامه همکاری شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه امضا شد

تفاهمنامه همکاری شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه با حضور وزرای ارتباطات ایران و انرژی روسیه امضا شد.

به گزارش ایلنا، این تفاهمنامه همکاری، امروز (سه شنبه، ٢٣ آذرماه) با حضور وزرای ارتباطات ایران و انرژی روسیه به امضای حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و  الکساندر مدودوف، معاون مدیرعامل شرکت گازپروم رسید.

دیماه پارسال هیئتی ٣٠ نفره از شرکت گازپروم روسیه در سطوح مدیریتی و کارشناسی به سرپرستی معاون مدیرعامل این شرکت به ایران آمد و نخستین جلسه همکاری شرکت ملی گاز ایران با این شرکت برگزار شد.

در این مذاکرات به دلیل گسترده بودن حوزه های کاری صنعت گاز تصمیم گرفته شد پنج کارگروه تعریف شود. این کارگروه‌ها در بخش تجارت گاز، تحقیق و توسعه، تولید و اجرای پروژه های مشترک، کاربری گاز و... تعریف و در قالب آن مکاتبات و مذاکراتی نیز انجام شد.

در این نشست، طرح‌های آماده سرمایه گذاری در ایران تشریح و عنوان شد که ایران برای بخش‌های زیرساختی و اصلی خود در شرکت ملی گاز ایران آمادگی جذب بیش از ٦٢ میلیارد دلار سرمایه گذاری را طی سال‌های آینده دارد.

با گذشت بیش از یک سال از برگزاری نخستین جلسه هماهنگی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه، امروز تفاهمنامه همکاری براساس نتیجه جلسه های کارشناسی اعضای کارگروه‌ها میان حمیدرضا عراقی و الکساندر مدودوف امضا شد.

 

کد خبر : ۴۳۷۶۲۸