خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنائع معدنی خاررمیانه خبر داد:

ساخت کارخانه مس کاتد در شیلی/ تقسیم سود ٣٢٠میلیارد تومانی میدکو در سال ٩٥

علی‌اصغر پورمند گفت: قیمت تمام شده پروژه‌های ما در کنستانتره و گندله از قیمت تمام شده سایر پروژه های داخلی و خارجی کمتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو  در یک نشست خبری در کرمان با بیان اینکه نماد شرکت میدکو در سال ٩٠ در فرابورس باز شده است اظهار داشت: ٢٣٧٦ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده میدکو است که در زمان آغاز سرمایه آن بالغ بر ١٠٠میلیارد تومان بود.

وی گفت: این شرکت بر اساس سه محور تولید  محصولات معدنی و صنایع معدنی، خدمات مهندسی و بازرگانی فلزات فعالیت می کند .

وی با بیان  این مطلب که توسعه از معادن آغاز می شود گفت: از  شاخصه‌های اساسی توسعه اقتصادی هر کشوری تولید دو فلز اساسی فولاد و مس است که ما نیز بر روی این دو فلز تمرکز کردیم.

پورمند ادامه داد: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که از تولید ١ میلیون و ٨٠٠ هزار تن فولاد در دنیا حجم پایینی از بازرگانی آن مربوط به ایران می شود و در بازار مس هم  سهم ایران زیاد نیست.

مدیرعامل میدکو تصریح کرد: هر چند موضوع آب برای تولید فولاد مهم است اما برای ما نزدیکی به معادن در اولویت بود و به همین خاطر پروژه های خود را در این منطقه از کشور بنا کردیم.

وی افزود: ضمن این که بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است نه در بخش صنعت.

وی تصریح کرد: میدکو ١٠٠ درصد مواد اولیه اش را از داخل تأمین می کند و به دلیل نزدیکی پروژه‌ها به معادن، هزینه حمل و نقل نیز کاسته شده و به لحاظ زیست محیطی هم انرژی کمتری صرف می شود.

وی گفت: این شرکت سعی داشته با افزایش بهره‌وری، مصرف آب را مدیریت کرده و با انعقاد قراردادی با شبکه فاضلاب شهر کرمان بتواتیم ٤٠٠ لیتر در ثانیه از آب استفاده کنیم.

پورمند خاطر نشان کرد: این شرکت در ٥ پهنه اکتشافی در کرمان، اردبیل و قزوین در حوزه مس و سنگ آهن در حال فعالیت است .

مدیر عامل میدکو ادامه داد: قیمت تمام شده پروژه‌های ما در کنستانتره و گندله از قیمت تمام شده سایر پروژه های داخلی و خارجی کمتر است .

وی افزود: بانک پسارگاد با ١٩درصد از سهامداران میدکو محسوب می شود البته ٩٢درصد سهامداران ما حقوقی و تنها ٨ درصد حقیقی هستند و در مجموع ١.٥میلیون سهامدار در میدکو سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: این شرکت قصد افزایش سرمایه ندارد و سایر پروژه ها نیز برای تأمین مالی داخلی و خارجی در دست انجام است.

وی تصریح کرد: ١٥ هزار نفر به صورت مستقیم در این پروژه‌ها مشغول فعالیت هستند که اکثرا نیروهای بومی و منطقه ای هستند و ما قصد داریم در ٥ روستای کرمان خدمات زرند را پیاده کرده و از نیروهای جوان روستاها استفاده کنیم.

وی با اعلام این خبر که به زودی پروژه کاتد مس در کشور شیلی استارت می‌خورد، گفت: فعلا در حال مذاکره هستیم اما برای این پروژه با صادرات دانش فنی اقدام به تولید و فروش کاتد مس در این کشور خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون صادرات در بخش آهن اسفنجی است اما در صددیم تا ٤.٢میلیون تن فولاد را صادر کنیم .

  مدیرعامل میدکو تصریح کرد: امسال به سهام‌داران 320 میلیارد تومان سود تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ روز گذشته جمعی از خبرنگاران حوزه بانک و معدن از پروژه های کارخانه فولاد بردسیر، فولاد زرند و مجتمع کنسانتره و گندله سازی در کرمان بازدید کردند.

کد خبر : ۴۳۵۵۴۱