خبرگزاری کار ایران

افزایش بهای گازوئیل و بنزین در سال آینده/ افزایش عوارض خودروهای سواری

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۶۲

ولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پیشنهاد داده است که عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد برروی کشتی افزایش یابد.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، پیشنهاد کرده است که قیمت گازوئیل ۲۰ درصد افزایش یابد.

در لایحه بودجه سال ۹۶ ردیف درآمدی جدیدی درج شده است که بر اساس آن دولت پیشنهاد کرده است قیمت گازوئیل در این سال ۲۰ درصد افزایش یابد.

افزایش نرخ بنزین در سال اینده

بر همین اساس پیش بینی شده است از محل گرانی گازوئیل ۹۲۹ میلیارد تومان درآمد جدید عاید دولت شود.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پیشنهاد کرده است که قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی در سال آینده حداقل ۵درصد افزایش یابد.

  در بند (د) تبصره یک لایحه بودجه آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساختهای تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین و پس از واریز به خزانه داری کل کشور تا سقف پانزده هزار ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی شود و مشمول مالیات بر نرخ صفر است.

بر این اساس، حداقل افزایش نرخ بنزین و سایر فرآورده های نفتی در سال آینده ۵ درصد خواهد بود.

یارانه نان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور، یارانه نان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بر این اساس قرار است ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم یارانه نقدی پرداخت شود.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور مبلغ ده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای یارانه نان پیشنهاد داده است که در صورت موافقت نمایندگان مجلس، قرار است که یارانه نقدی هم برای این کالا پرداخت شود.

بر این اساس در بخش برآورد اعتبارات بودجه سال آینده، ۸۲۰۰ میلیارد تومان یارانه نان و ۲۳۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی برای این کالای اساسسی در نظر گرفته شده است.

معافیت مالیاتی حقوق ماهانه کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان

دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پیشنهاد داده است که حقوق ماهانه کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در سال آینده از پرداخت مالیات معاف شود.

براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۹۶، سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال آینده ۱۸ میلیون تومان در سال و ۱.۵ میلیون تومان در ماه باشد.

در بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور آمده است: سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم مصوب ۶۶/۱۲/۳ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۶ مبلغ یکصدوهشتاد میلیون ریال در سال تعیین می شود.

براین اساس، برای حقوق های بالاتر از ۱.۵ میلیون تومان تا سقف ۷ برابر، از مابه التفاوت آن تا این رقم ۱۰ درصد مالیات گرفته می شود و نرخ مالیات حقوق های بیش از ۷ برابر هم ۲۰ درصد است.

عوارض واردات خودروهای سواری افزایش یافت

دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پیشنهاد داده است که عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد برروی کشتی افزایش یابد.

براساس لایحه بودجه سال ۹۶ عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت  بر روی کشتی افزایش خواهد یافت.

دولت عایدی خود از این محل را ۲۶۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است.

بانکها و موسسات اعتباری کشور ملزم به مشارکت در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به جوانان شدند

بر اساس آنچه در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور پیش‌بینی شده، بانک مرکزی مکلف است بانکها را برای پرداخت وام ده میلیون تومانی ازدواج با دوره بازپرداخت چهارساله مکلف کند.

بر اساس آنچه که در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور آمده، بانک مرکزی مکلف است که سیاست‌هایی را در نظر بگیرد که بر اساس آن، بانکها و موسسات اعتباری کشور ملزم به مشارکت در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به جوانان هستند. بر این اساس سقف وام ازدواج برای سال آینده در صورت تصویب مجلس، همان ده میلیون تومان و دوره بازپرداخت زمانی نیز ۴ ساله در نظر گرفته شده است.

در لایحه بودجه سال آینده آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تمامی بانکها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوجین در سال ۱۳۹۶ یکصد میلیون ریال معادل ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهارساله تعیین شده است.

مالیات هر پاکت تولید داخلی به میزان بیست ۲۰ درصد تعیین شد

در قالب تبصره‌های بودجه سال ۹۶ کل کشور، مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان بیست ۲۰ درصد و وارداتی به میزان سی ۳۰ درصد قیمت خرده‌فروشی تعیین شد.

مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان بیست ۲۰ درصد و وارداتی به میزان سی ۳۰ درصد قیمت خرده فروشی تعیین می‌گردد.

در بند ج تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۶ آمده است که در اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و با عنایت به لغو قانون انحصار دولتی دخانیات مصوب ۲۹/۱۲/۱۳۰۷ و اصلاحات بعدی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت تمام نگاشت (هولوگرام) و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی پس از تاریخ لازم الاجراء شدن «مصوبه واگذاری سهام شرکت مزبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد» بر اساس گزارش حسابرس اقدام و وجوه مزبور را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۱ جدول شماره ۵ این قانون واریز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز