خبرگزاری کار ایران

خدری خبر داد:

بررسی گزارش ماده 125 قانون برنامه پنجم توسعه در مجلس

عضو هیات‌رییسه کمیسیون انرژی گفت: گزارش کمیسیون درباره اجرایی‌نشدن بند(ب)ماده 125 قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره آن مربوط به سند ملی راهبرد انرژی در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید خدری افزود: سند ملی راهبرد انرژی با اهمیت و مبتنی بر مزیت‎ها و زیرساخت‎های دایمی کشور تدوین شده است.

وی افزود: برای تهیه این سند از اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، سند چشم انداز توسعه، سیاست های اصل 44، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون اصلاح الگوی مصرف، سند توسعه ویژه ناظر بخشی انرژی، سند ملی امنیت انرژی، پیش نویس سند راهبردی دیپلماسی انرژی کشور استفاده شده است.

خدری گفت: تنظیم، تصویب و اجرایی شدن سند راهبردی انرژی ضروری است. زیرا این سند شامل، چشم انداز، اهداف اصلی، راهبردها و سیاست‎ها است.

وی تصریح کرد: نقاط قوت، کاستی‎ها، تهدیدها در محیط داخلی و خارجی نیز در اسناد راهبردی مورد توجه قرار می گیرد. از این رو، اهمیت این موضوع در حوزه انرژی بیشتر است.

دبیر کمیسیون انرژی گفت: سند راهبرد ملی انرژی به عنوان نقشه راه اجرای طرح جامع انرژی در کشور است که آینده انرژی کشور را در یک دوره 25 ساله ترسیم می کند، بنابراین سند بالادستی به شمار می رود.

مجلس در هفته پیش رو از روز یکشنبه تا چهارشنبه ( 2 تا 5 آبان ماه) نشست علنی دارد.

کد خبر : ۴۲۱۱۵۸