خبرگزاری کار ایران

سیف خبر داد:

ایجاد حساب بانکی مشترک بین تهران - هانوی/ کارت‌های اعتباری اتباع دو کشور به رسمیت شناخته می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تهران و هانوی بر مکانیزم حساب مشترک برای تسویه حساب مبادلات تجاری طرفین توافق کردند.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله سیف با اشاره به مذاکرات انجام شده با طرف ویتنامی و توافق رؤسای جمهوری دو کشور گفت: پیرو توافقنامه‌ای که حدود شش‌ماه پیش در تهران به تایید و امضاء مقامات دو کشور رسیده بود در این سفر مذاکرات تکمیلی برای تعیین جزییات اجرایی شدن این توافقنامه‌ها انجام شد. 

سیف افزود: بر این اساس دو طرف ضمن تاکید بر توافقات قبلی، بر مکانیزم حساب مشترک برای تسویه‌حساب مبادلات تجاری طرفین توافق کردند. در همین راستا بانک‌های مرکزی ایران و ویتنام نیز درباره روابط کارگزاری و اجرایی کردن این روابط به توافق دست یافتند.

رییس کل بانک‌ مرکزی به موضوع سوئیچ کارت‌های بانکی دو طرف هم اشاره کرده و گفت: با اجرایی شدن این موضوع اتباع دو کشور و گردشگران می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی خود از تسهیلات مورد نظر در کشور میزبان استفاده کنند که این مهم در روند تبادلات و تعاملات فی‌مابین نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

سیف ضمانت اجرایی توافقات انجام شده را نیز حایز اهمیت دانست و گفت: برای تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده هم مقرر شد کمیته مشترک بانکی تشکیل و با برگزاری جلسات نوبه‌ای در تهران و هانوی روند اجرایی توافقات را دنبال کنند.

وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت ارتباطات و تعاملات اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار بالاست و رئیس‌جمهور هم بر افزایش پنج برابری حجم تبادلات تاکید داشتند و در این سفر هم دو رییس‌جمهور افزایش آن را تا دو میلیارد دلار مورد تاکید قرار دادند که با فراهم کردن تسهیلات و امکانات بانکی مناسب این هدف قابل دستیابی است و در این جهت توافق‌های انجام شده می‌تواند نقش تاثیرگذاری را به دنبال داشته باشد.

کد خبر : ۴۱۷۴۹۳