خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

معادل خانوارهای ایرانی خودرو در کشور وجود دارد/ با غول‌ها زندگی می‌کنیم

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه امروز مردم ایران با غول‌ها زندگی می‌کنند گفت: معادل یک‌پنجم جمعیت ایران و تقریباً معادل خانوارهای ایرانی، خودرو در ایران در حال تردد است که سطح زندگی این موجودات بیشتر از سطح زندگی مردم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اکبر ترکان همایش الزامات ترافیکی در ساختمان با اشاره به چهار دوره عصر صنعت گفت: دوره پنجاه‌ ساله اول عصر صنعت را عصر نساجی، دوره دوم عصر راه‌آهن، دوره سوم عصر برق و شیمیایی و دوره آخر عصر اتومبیل می‌نامند.

وی با اشاره به تاثیرات اختراع اتومبیل در زندگی بشر گفت: امروز در کشورمان معادل یک‌ پنجم جمعیت اتومبیل وجود دارد و در حال حاضر تعداد اتومبیل‌ها در ایران به 17 میلیون دستگاه می‌رسد که این نسبت به جمعیت 78 میلیونی کشورمان تعداد قابل توجهی است.

ترکان با بیان اینکه با غول‌ها زندگی می‌کنیم، گفت: انسان در روز سه هزار کالری انرژی مصرف می‌کند و اتومبیل‌ها هم روزانه حداقل چهار لیتر سوخت مصرف می‌کنند که این چهار لیتر معادل 9 هزار کیلوکالری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: می‌توان گفت در طول روز هر خودرو 36 هزار کیلوکالری مصرف می‌کند این یعنی هر خودرو 12 برابر انسان‌ها انرژی مصرف می‌کنند.

ترکان با بیان اینکه ناچاریم با این موجودات هم‌زیستی داشته  باشیم گفت: سطح زندگی اتومبیل‌ها از سطح زندگی انسان‌ها بیشتر است.

وی گفت: حال باید ببینیم شهر را برای انسان‌ها ساخته‌ایم یا اتومبیل‌ها و آیا این شهر متناسب با هم‌زیستی انسان و خودرو ساخته شده است یا خیر.

ترکان با بیان اینکه در حال حاضرتقریباً معادل تعداد خانوارهای ایرانی در کشور خودرو وجود دارد گفت: باید به این موضوع واقف باشیم که امروز با غول‌هایی زندگی می‌کنیم و باید با آنها هم‌زیستی داشته باشیم.

وی با اشاره به دغدغه‌های وزیر راه و شهرسازی نسبت به شهرفروشی و تضییع حقوق شهروندان در فضای شهری گفت: هرچند وزیر راه و شهرسازی نگران شهرفروشی است اما باید بگویم که این موضوع تنها به شهرسازی مرتبط نیست و بخشی از آن مرتبط با حوزه ساخت و ساز است.

کد خبر : ۴۱۷۱۷۳