خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی تاکید کرد؛

الزام بر افشای اطلاعات کلیه نهادهای مالی

پورابراهیمی گفت: افشای کلیه اطلاعات نهادهای مالی از مهم‌ترین مواردی است که باید اجرا شود. در حال حاضر حدود 7 هزار خیریه در کشور وجود دارد که حتی ما یک صفحه اطلاعات هم از آنها نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم از محمد فطانت‌ و معارفه شاپور محمدی به عنوان رئیس سازمان بورس اوراق بهادار که در سالن مدرس وزارت اقتصاد با حضور وزیر اقتصاد و جمعی از فعالان سازمان بورس برگزار شد، با اشاره به محوری‌ترین موضوع در اقتصاد گفت: موضوع بازار سرمایه از محوری‌ترین موضوعات هدفگذاری شده برای کمک به مجموعه های دیگر در اقتصاد است.

وی افزود: بعد از تصویب قانون بازار سرمایه در سال 1384 و پس از گذشت 11 سال از تصویب این قانون بازار سرمایه در فرآیندی جدید برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.

وی افزود: در مجلس نیز ظرفیتی جدید برای حضور نیروهای متخصص شکل گرفته و فراکسیون بازار سرمایه در مجلس جایگاه مناسبی دارد و دارای نیروهای متخصصی است.

پورابراهیمی با بیان اینکه چند نکته اساسی در فراز و نشیب‌های بازار حائز اهمیت است گفت: افشای کلیه اطلاعات نهادهای مالی از مهم‌ترین مواردی است که باید اجرا شود. در حال حاضر حدود 7 هزار خیریه در کشور وجود دارد که حتی ما یک صفحه اطلاعات هم از آنها نداریم.

وی افزود: همچنین تداخل نظارت‌ها و نیز اختلاف نظر بین سازمان حسابرسی و بانک مرکزی باعث شده تا تعداد زیادی از مجامع برگزار نشود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: اشکالات جدی در بازار سرمایه وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش سرمایه است. همچنین در زمینه ارتباط با کشورهای دیگر و بین‌المللی کردن بازار سرمایه مشکل اساسی داریم و متاسفانه بازار سرمایه ما داخلی است.

وی در خاتمه گفت:‌ همچنین ارائه مجوز به کارگزاران و اصلاح قانون بازار سرمایه از دیگر مواردی است که سعی می‌شود در برنامه ششم توسعه که تا دو هفته آینده در دستور مجلس قرار می‌گیرد، مورد توجه واقع شود.

کد خبر : ۳۹۷۱۶۴