خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور عنوان کرد:

امکان ایجاد رانت در زمینه صدور پروانه‌ها وجود ندارد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: بحث ارتقاء توانمندی دامپزشکان را به صورت جدی پیگیری کردیم و بر اساس آن با همکاری همه دانشگاه‌های کشور محتوای آموزشی دانشگاه‌ها در رده دکترا تغییراتی کیفی داده می‌شود و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای برای ورود با بازار حرفه‌ای تعریف می‌شود و فضای قانونی این کار نیز مهیا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در نشست خبری اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی کشور مسئول تعیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی برای صدور انواع پروانه‌ها است و این سیاست‌ها با طی مجرای قانوی به ما ابلاغ می‌شود.

صفری با بیان این که این سازمان 34 هزار و 300 عضو دارد، گفت: در چهار سال گذشته شش هزار و 700 فقره پروانه موافقت اصولی تاسیس، بهره برداری و توسعه در حوزه های دام و طیور،شیلات و آبزیان و صنایع توسط این سازمان صادر شده است.

صفری با تاکید بر اینکه امکان ایجاد رانت در زمینه صدور پروانه‌ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی برای حفظ حقوق اعضای خود به طور حتم بهترین شیوه را برای طی مراحل صدور پروانه‌ها استفاده می‌کند.

او افزود: گسترش دانشکده‌های دامپزشکی و افزایش پذیرش دانشجویان این رشته دو مقوله متفاوت است که توسط نظام دامپزشکی پیگیری شده است، به استناد قانون افزایش بهره‌وری دانشگاه‌ها اعم از دولتی و آزاد مکلف هستند ظرفیت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را هم از لحاظ تعداد و هم جنسیت براساس ماده 21 قانون بهره وری مبنای پذیرش خود قرار دهند و این میان‌سنجی هم از بخش صورت می‌گیرد. بر این اساس با پیگیری نظام دامپزشکی ظرفیت‌های مورد نیاز به وزارت علوم اعلام شد و این وزارتخانه مکلف به اجرای آن شده که این موضوع از دستاوردهای نظام است.

رئیس نظام دامپزشکی کشور افزود: بر اساس این سیاست‌ها دستورالعمل‌ها در استان‌ها تدوین شده که بر اساس این دستورالعمل‌ها در استان‌ها کمیته‌ای به ریاست رئیس نظام دامپزشکی، عضویت اداره کل دامپزشکی به عنوان نماینده دولت، حضور اعضای شورا، نماینده انجمن صنفی و یکی از دامپزشکان معتمد شکل می‌گیرد.

او بیان کرد: بر این اساس کاملا شفاف و با رعایت حقوق صنفی همکاران پروانه‌ها صادر می‌شود و با این اقدام می‌خواهیم کار را با کیفیت بهتر ارائه کنیم. همه نظام‌های مشابه ما این کار را انجام می‌دهند و نظام دامپزشکی باید زودتر اینکار را انجام می‌داد و براساس تعاملاتی که با دامپزشکی داشتیم این زمانبندی برای صدور پروانه‌ها انتخاب شد.

رئیس نظام دامپزشکی کشور در ادامه در خصوص چهارمین انتخابات سراسری سازمان نظام دامپزشکی کشوربیان داشت: این انتخابات هفتم آبان ماه امسال برگزار می شو وثبت نام الکترونیکی کاندیداهای چهارمین انتخابات سراسری سازمان نظام دامپزشکی کشور پس از تاخیر سه ساله از 12 مرداد ماه آغاز می شود.

وی در مورد آمار بیکاران مقاطع مختلف تحصیلی دامپزشکی در ایران عنوان کرد: حقیقت این است که آماری از تعداد بیکاران در حوزه دامپزشکی نداریم، اما یک کمیته کاری تشکیل شده و گروهی از همکاران درصدد جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه هستند.

کد خبر : ۳۹۴۵۸۵