خبرگزاری کار ایران

عادل نژاد سلیم مطرح کرد:

کنترل آتش‌ در پتروشیمی بوعلی‌سینا/ احتمال تداوم آتش‌سوزی تا دو روز آینده

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۰۰۲

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت:پیش بینی می شود، به دلیل وجود محتویات مخزن پتروشیمی بوعلی سینا، آتش سوزی در این مجتمع ادامه داشته باشد، ولی آتش به صورت زمینی و هوایی تحت کنترل است.

به گزارش ایلنا، عادل نژادسلیم درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا گفت: آتش‌سوزی واحدهای فرآیندی پارازایلین خاموش شده و مخازن ذخیره‌سازی و مواد آن در حال سوختن است که باید منتظر سوختن تمام مواد مخزن باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام نیروهای استانی و منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر زمینی و هوایی در حال کنترل آتش هستند تا به مخازن همجوار سرایت نکند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس متذکر شد: با توجه به محتویات مخزن، احتمال تداوم آتش‌سوزی تا دو روز آینده وجود دارد.

نژادسلیم  در ادامه با بیان اینکه جای شکر دارد خسارت آتش‌سوزی در مجتمع مالی بوده، گفت: خوشبختانه این آتش‌سوزی تاکنون هیچ مصدومی در بر نداشته و هیچ آسیبی به پرسنل نزده است..

وی یادآورشد: فعالیت‌ها در محل حادثه در حال انجام و کنترل است و هر گونه اخبار را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، واحد px8003 پتروشیمی بوعلی که دچار آتش سوزی شده و برجی که رد محل آتش‌سوزی در این پتروشیمی واقع شده، بلندترین برج پتروشیمی ایران بوده که سال 78 از سوی شرکت توسعه شبکه‌های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل 1200 تنی نصب شده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع است. این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که در سال 1377 تاسیس شد.

خوراک مجتمع پتروشیمی بوعلی‌سینا، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (1000/900 پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می‌شود و طی فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، لیسانسهای عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات، نصب و راه‌اندازی را از ایران و مهندسی اصولی و لیسانس‌های واحد فرآیندی را از کشورهای AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چین کسب کرده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا کنار بازار داخلی مشغول صادرات به کشورهایی نظیر آسیای شرقی، اروپا، امارات است.مجتمع پتروشیمی بو علی سینا در راستای اهداف کاری خویش استانداردها و گواهینامه هایی رانیز دریافت کرده است.

بجز لیسانس و مهندسی اصولی این پروژه که از خارج اخذ شده، تمامی عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات و نصب و راه اندازی مجتمع از سوی متخصصان ایرانی انجام گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز