خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان محدودیت به دنبال ندارد

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:تعرفه اینترنت در حال بازنگری است طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر آن است که این روند تا پایان سال ادامه یافته و در فاز دوم این تعرفه‌ها به حدود یک چهارم برسد.

به گزارش خبرنگارایلنا، ابوالحسن فیروزآبادی بیان داشت: در حال حاضر در ارتباط با دسترسی اینترنت در کشور ما و سایر کشورها گاه کمی تاخیر و کندی وجود دارد که کیفیت را کاهش می‌دهد، اما به عنوان مثال اگر همین حالا شما محتوایی را که در برخی سایت‌های داخلی ارائه‌دهنده خدمات صوت و تصویر در نظر بگیرید سرعتی به مراتب بهتر دارند.

او افزود: در حال حاضر تعرفه اینترنت در حال بازنگری است و طبق تصمیماتی که اخیرا گرفته شده هزینه دسترسی به محتوای داخلی تا حدود یک دوم کاهش یافته است.

فیروزآبادی در ادامه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر آن است که این روند تا پایان سال ادامه یافته و در فاز دوم این تعرفه‌ها به حدود یک چهارم برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص شبکه ملی اطلاعات گفت: با دسترسی به این شبکه سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت افزایش خواهد یافت.

رییس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص اینکه آیا با دسترسی به شبکه ملی اطلاعات کاربران اینترنت با محدودیت خاصی در دسترسی مواجه می‌شوند، بیان داشت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان محدودیت به دنبال نداشته و در زمان استفاده از آن کاربر نهایی اصلا احساس نمی‌کند از یک شبکه داخلی یا خارجی استفاده می‌کند، اما در نهایت استفاده از این شبکه تعرفه ارزان‌تری را برای محتوای داخلی به همراه خواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۸۰۰۸۷