خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از سومین روز بررسی بودجه؛

سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه حذف شد / مخالفت با حذف کارت سوخت

نخستین تصمیم نمایندگان در روز سوم بررسی لایحه کل کشور حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی بود که علیرغم مخالفت دولت انجام شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بررسی لایحه بودجه سال جاری - سال ۹۵- کل کشور در روز اول با تصویب کلیات و در روز دوم با بررسی جزء به جزء لایحه گذشت و قوانین مختلفی تصویب شد تا روز روز سوم با حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه آغاز شود.

آغاز روز سوم بررسی بودجه

جلسه امروز مجلس برای بررسی بودجه در روز سوم با اعلام هیات رییسه آغاز شد تا ۱۹۴ نماینده مجلس، بررسی ردیف‌های درآمدی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌کشور را آغاز کنند.

حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی

نخستین تصمیم نمایندگان در روز سوم بررسی لایحه کل کشور حذف سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه نقدی بود که علیرغم مخالفت دولت انجام شد که بر این اساس بر این اساس، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس باوجود مخالفت دولت با حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه، با ۱۲۵ رای موافق، یارانه سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی مشخص شده در متن پیشنهاد کمیسیون تلفیق را حذف کردند.

الزام دولت به پرداخت کمک‌هزینه برای کارکنان نیروهای مسلح ساکن در خانه‌های سازمانی

با تصویب نمایندگان بر اساس افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌طور جداگانه توسط دولت به‌نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد (۷۱) و (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، ثابت باقی بماند، انجام می‌پذیرد که بر این اساس دولت موظف است کمک‌هزینه مسکن کارکنان نیروهای مسلح (نظامی و انتظامی) ساکن در خانه‌های سازمانی را پس از کسر از دریافتی آنان به حساب مخصوصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

مخالفت با حذف کارت سوخت و تعیین نرخ بنزین براساس مصرف پلکانی

در بررسی لایحه بودجه سال جاری نمایندگان با حذف کارت سوخت و تعیین نرخ بنزین براساس مصرف پلکانی مخالفت کردند که با مصوبه مجلس قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۱۳۹۴ خواهد بود. همه انواع سوخت تک نرخی خواهد بود.

همچنین متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک بار و براساس هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندهای مشابه (یک تا شش سیلندر) به عنوان پله اول تعیین می‌شود و پلکان‌های بعدی به مقدار ۴۰ لیتر به پله ماقبل اضافه می‌شود.

برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول نسبت به مقدار مصرف پایه ۵۰۰۰ ریال و در پلکان‌های دوم و سوم به ترتیب ۷۵۰۰ و ۱۰۰۰۰ ریال و مازاد بر مصرف ۱۸۰ لیتر در ماه، قیمت تمام شده بنزین از مصرف‌کننده به‌عنوان عوارض موضوع بند ۴ فوق دریافت خواهد شد.

کد خبر : ۳۶۰۸۱۰