خبرگزاری کار ایران

معاون رییس‌جمهور:

درآمد 8 میلیارد دلاری ایران از محل جذب گردشگر/تعداد گردشگران خارجی به 20 میلیون نفر می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۴۸۳

معاون رییس‌جمهور گفت: در حال حاضر میزان درآمد ارزی از محل جذب گردشگر در کشور 8 میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه توسعه گردشگری در این بخش به همکاری و هماهنگی 27 دستگاه دولتی نیاز دارد، گفت: از زمانی که یک گردشگر وارد کشور می‌شود تا زمانی که بخواهد از کشور خارج شود 27 سازمان و نهاد به این گردشگر خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به قرارداد خرید 118 هواپیمای نو از ایرباس گفت: امیدواریم با ورود هواپیماهای جدید و افزایش تعداد هواپیما خدمات گردشگری به مسافران ارتقا پیدا کند.

سلطانی‌فر افزود: ترمینال 2 فرودگاه امام(ره) همان پروژه سلام تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود و ظرفیت این فرودگاه به دو برابر می‌رسد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره رتبه ایران در جذب گردشگر خارجی گفت: رتبه ایران در جذب گردشگری خارجی از وضعیت فعلی باید افزایش پیدا کند و در حالی‌که جاذبه گردشگری ایران از بین 20 کشور دنیا رتبه 15 را دارد اما از نظر تعداد جذب گردشگر در جایگاه 47 قرار داریم.

سلطانی‌فر ادامه داد: در حال حاضر درآمد کشور از محل جذب گردشگر 8 میلیارد دلار است، گفت: در این حوزه هم رتبه 36 را داریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت: طبق سند چشم‌انداز تا سال 1404 درآمد ایران از محل درآمدهای ارزی و گردشگری از 5 دهم درصد فعلی باید به 2 درصد افزایش یابد و میزان جذب گردشگر خارجی باید به 20 میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز