خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پاسارگاد:

بانک مرکزی فرانسه به طور رسمی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد

روز جمعه من ایمیلی از فرانس بانک (بانک مرکزی فرانسه) دریافت کردم که آنها اعلام کردند ما آمادگی مذاکره و همکاری با شما هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل بانک پاسارگاد در نشست دستاوردهای سفر اروپایی رئیس‌جمهور گفت: این سفر دارای ویژگی‌های خاصی بود که برخی از آنها برای اولین بار رخ داد.

وی ادامه داد: بعد از یک دورانی که روابط اقتصاد خارجی در کمترین میزان خود قرار داشت استقبال گرمی از هیات ایرانی شد و در تمام حوزه‌های سیاسی و اقتصادی اروپایی‌ها با آغوش باز از ما استقبال کردند و در صحبت‌های آنان مشخص شد که این استقبال به همراه صمیمیت بوده است.

قاسمی ادامه داد: نکته دیگر آنکه در این سفر برجسته بود حضور قوی بخش خصوصی بود به طوری که بیشترین تفاهم‌نامه‌ها توسط بخش‌خصوصی امضا شد نکته دیگر صحبت‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور بود که بیشتر آنها با توجه به درخواست بخش خصوصی برنامه‌ریزی می‌شد به طور مثال در فرانسه وقتی رئیس اتاق بازرگانی ایران در سخنرانی خود نگرانی‌های خود را مطرح کرد رئیس‌جمهور در صحبت‌های خود همان نگرانی‌ها را تکرار کرد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: اشاره رئیس‌جمهور به طور واضح در این سفر به بخش خصوصی بود که نشان از نگاه رئیس قوه مجریه به بخش خصوصی دارد از ویژگی‌های دیگر این سفر پیام فرهنگی رئیس‌جمهور به پاپ بود که اثرگذاری زیادی بر مردم اروپا داشت.

قاسمی افزود: روز جمعه من ایمیلی از فرانس بانک (بانک مرکزی فرانسه) دریافت کردم که آنها اعلام کردند ما آمادگی مذاکره و همکاری با شما هستیم. نکته دیگر این بود که ما مذاکرات بانکی مهمی را با طرف‌های فرانسوی و ایتالیایی داشتیم این مذاکرات علاوه بر اینکه ثمر بخش بود نتایج آن نیز بلافاصله اجرایی شد به طور مثال ما در همان روز بانک مرکزی ما در ایتالیا توانست یک افتتاح حساب انجام دهد.

وی ادامه داد: این افتتاح حساب از آن جهت مهم است که بانک‌های ایرانی بایستی توسط بانک مرکزی مورد پوشش قرار گیرد که این امر تا روزهای قبل به سبب تحریم‌ها قابل انجام نبود و بانک مرکزی ایران به تعداد انگشتان یک دست می‌توانست بانک‌های ایرانی را در کشورهای خارجی پوشش دهد که این پوشش دهی همراه با هزینه اضافی بود به طور مثال فقط برای تبلیغ پول بانک ایرانی می‌بایست 10 درصد هزینه اضافی پرداخت کند که با توجه به سایر هزینه‌ها کالا تمام شده وارداتی 20 درصد گران‌تر از شرایط عادی می‌شد.

 

کد خبر : ۳۴۳۳۴۱