خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

سینما باید به زندگی جمعی مردم کمک کند/شرکت‌های اروپایی برای تامین هزینه‌های رایتل ابراز تمایل کرده‌اند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بسیاری از افراد ساعات زیادی را در دنیای مجازی زندگی می‌کنند و ساعاتی را هم به دنیای واقعی باز می‌گردند و به همین خاطر هیچ مرزی بین افراد وجود ندارد و این کاربران می‌توانند همزمان فرهنگ متنوع را مورد مطالعه قرار دهند به همین خاطر راهی جز تولید نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی-وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی- در جلسه‌ی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین رایتل و سازمان سینمایی برای برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر بیان داشت: بزرگترین آرزوی ما مطالعه و افزایش تولید داخلی است و اگر این تولید به کفایت رسید راه خود را به بازارهای جهانی پیدا خواهد کرد و کسانی که تولید در حوزه فرهنگی را مدنظر قرار داده‌اند حیات خود را در حوزه فرهنگی ایرانی – اسلامی ادامه خواهند داد.

وی افزود: افزایش تولید در حوزه فرهنگ نوعی مقاوم‌سازی محسوب می‌شود و مقاومت در این حوزه یعنی بتوانیم مزیت‌ها و داشته‌ها و هرآنچه که در ذات فرهنگ ایرانی – اسلامی وجود دارد را بیش از پیش تولید و عرضه کنیم تا جای خود را در دنیای مجازی و واقعی باز کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نباید هیچ‌گونه نگرانی در افزایش میزان تولید داخلی در حوزه فرهنگی داشته باشیم تاکید کرد: افزایش تولید چون از بطن جامعه بیرون می‌آید نگران‌کننده نیست و قطعاً این کار در جهت گسترش آرمان‌های نهایی ایران حرکت خواهد کرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد که سینما و فرهنگ باید به زندگی جمعی مردم کمک کند.

وی گفت: ایرانی‌ها بسیار تنها زندگی می‌کنند و حتی در دل خانواده تنها هستند و مزیت سینما جمعی بودن آن است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی سه رسالت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای خود قائل است، خاطرنشان کرد: حمایت مالی از جشنواره فیلم فجر از سال گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

وی افزود: زمانی که تولیدات هنری داخلی در مجامع بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود موجب خوشحالی دولت خواهد شد و هرچه بیشتر ساعات فرهنگی را صرف مصرف تولید داخلی کنیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

دکتر ربیعی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال هم‌افزایی در بخش فرهنگی است بیان داشت: با این کار می‌توانیم فضایی ایجاد کنیم که همه افراد در کنار هم به تولید بپردازند.

وی افزود: در وزارت کار با مفاهیم زیادی از حوزه فرهنگ روبرو هستیم و یکی از مشکلات ما در این حوزه بحث فرهنگ و سرمایه‌گذاری است. چرا که سرمایه‌گذاران اصیل گوشه‌نشین شده‌اند و سرمایه‌داری لمپنیزم جایگزین شده  و به همین خاطر است که فرهنگ کار نیز دچار مشکل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مفاهیم مزد و کار دچار دگرگونی‌های زیادی شده است تاکید کرد: بخشی از مسائل ما مثل بهره‌وری سرمایه و منابع انسانی که رابطه مستقیمی با رشد و توسعه کشور دارد به فرهنگ نیاز دارد. چون افزایش بهره‌وری بدون فرهنگ بهره‌وری کاملاً منتفی است و به همین خاطر در این حوزه، وزارت کار به صورت جدی با این مسئله روبرو است چرا که تعاون که به عنوان مفهومی برای زندگی بهتر ایرانیان، دچار مشکل است که این مشکل ناشی از عدم وجود فرهنگ و اعتماد و تفاهم است.

وی افزود: فرهنگ به عنوان یک زیر بنا در حوزه تعاون و خیل جمعی مورد نیاز است چرا که نابرابری و فقر واقعیتی از جامعه است و بخشی از کشور به سختی زندگی می‌کنند و به همین خاطر نیاز به نهضت و جنبش بزرگ جمعی داریم که سینما و فرهنگ به کمک رفع این مشکلات خواهد آمد.

وی افزود: مزیت سینما مبارزه با فردگرایی است و سازمان تامین اجتماعی رسالت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را بر دوش دارد و حمایت از جشنواره فجر برای دومین سال به اقتصاد فرهنگی کمک خواهد کرد.

ربیعی گفت: البته سال گذشته کل هزینه‌های رایتل از محل اسپانسری شرکت‌های هوآوی و ZTE تأمین شد و امسال نیز شرکت‌های اروپایی ابراز تمایل کردند که هنوز پاسخ نداده ایم.

کد خبر : ۳۴۱۸۹۱