خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با ایلنا :

برنامه تحریک تقاضا در بازار دنبال می‌شود / وزارت صنعت برای ادامه عرضه کارت اعتباری نظر بدهد

از این پس در صحنه بین‌المللی می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم و در نتیجه ارزآوری بیشتری، خواهیم داشت.

شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه خروج از رکود دولت برنامه موفقی بوده یا خیر؟ اظهار داشت: این برنامه‌ها، اقدامات خوبی هستند و باید اجرای آن ادامه پیدا کند. این برنامه‌ها هنوز کفایت می‌کنند. اجزای بسته خروج از رکود باید اجرا شوند و تحریک تقاضا هم اجزای متعددی دارد که باید آن‌ها نیز اجرا شوند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص کاهش هزینه‌های مبادلاتی پس از برجام گفت: کاهش هزینه‌های مبادلاتی ۸ تا ۲۰ درصد خواهد شد. همچنین با اجرای برجام انتقال بعضی از لوازم و تجهیزات با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه با اجرای توافق هسته‌ای تهدیدات گذشته برطرف می‌شوند خاطر نشان کرد: گسترش تعامل مالی با بانک‌های دنیا و بازار سرمایه قطعا به امنیت اقتصادی کشورکمک می‌کند همچنین به لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی امکان انتقال تکنولوژی را نیز پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: قطعا از این پس در صحنه بین‌المللی می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم و در نتیجه ارزآوری بیشتری، خواهیم داشت.

محمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا نرخ ارز پس از برجام شکسته نشد؟ گفت: کاهش و افزایش نرخ ارز را از بانک مرکزی جویا شوید.

وی همچنین درپاسخ به این پرسش که تا چه زمانی برنامه ارائه کارت‌های اعتباری ادامه خواهند داشت؟ گفت: این موضوع را از وزارت صنعت جویا شوید. در این خصوص باید وزارت صنعت، معدن و تجارت نظر بدهد.

کد خبر : ۳۴۰۹۸۹