خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علم و صنعت :

صنعت، دانشگاه و دولت سه راس توسعه کشور در پسابرجام/ مراقب باشیم گشایش "ال‌سی" بلای جان صنعت نشود

برخورداری گفت: ما در زمان تحریم به دلیل فشارهایی وجود داشته دو راس صنعت و دانشگاه اجبارا به هم نزدیک شده‌اند اما امروز نقش راس سوم (دولت) پررنگ‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در ششمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی با اشاره به شرایط پسابرجام و توصیه مکرر مقام معظم رهبری و مسئولین و همچنین خواست ملت جهت توسعه پایدار کشور گفت: توسعه پایدار جز از طریق توسعه صنعتی میسر نمی‌شود اما برای توسعه پایدار صنعتی لازم است که اهدافمان را با شتاب جلو ببریم و ازجمله ملازمات تحقق این هدف نیز وجود سه راس صنعت، دانشگاه و دولت است که نقش دولت در این مقطع تعیین کننده خواهد بود.

وی افزود: ما در زمان تحریم به دلیل عدم ارتباط با خارج به کمک نیروهای داخلی و دانشگاهی پیشرفت خوبی داشته‌ایم و در این دوران به دلیل فشارهایی وجود داشته دو راس صنعت و دانشگاه اجبارا به هم نزدیک شده‌اند اما امروز نقش راس سوم (دولت) در توسعه پررنگ‌تر  خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی ال‌سی می‌تواند مایه برکت توسعه کشور باشد تصریح کرد: در مسیر تحکیم صنعت و دانشگاه اگر ال‌سی‌ها درست استفاده نشوند نتیجه عکس خواهند داشت.

برخورداری یادآور شد: یکی از منافع تحریم نزدیکی اجباری دانشگاه و صنعت بوده است و در شرایط کنونی که با رفع تحریم‌ها ال‌سی‌ها گشایش یافته‌اند اگر بدرستی هدایت نشود و دولت نتواند آنها را کنترل کند به کشور لطمه وارد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم ال‌سی را به سمتی هدایت کنیم که منجر به واردات کالاهایی شود که توسعه صنعت و دانشگاه را باعث شود مناسب است و باعث توسعه کشور خواهد شد ولی در عین حال باید مراقبت کنیم که منافعی که در زمان تحریم حاصل کردیم از دست نرود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه هرچند به انرژی‌های نو توجه داریم در آینده نزدیک نیروگاه‌ها پرکاربردترین وسیله تامین انرژی هستند ابراز امیدواری کرد که مسیر توسعه و پیشرفت تداوم داشته باشد و ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزایش یافته چرا که دستاوردهای بزرگی را برای هر دو راس توسعه کشور به دنبال خواهد داشت.

کد خبر : ۳۳۹۶۲۰