خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

انعقاد 105 قرارداد برای تجاری سازی تحقیقات کشاورزی/ نرخ 25 درصدی بازگشت سرمایه گذاری کشاورزی در ایران

مدیرکل دفتر فناوری، تجاری‌سازی و انتقال یافته‌های تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تولد 1300 فناوری ، دانش فنی و توانمندی فناورانه در بخش کشاورزی خبر داد.

مجید ولدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عملکرد سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی در زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای این سازمان بیان داشت: تثبیت حقوق مالکیت فکری، ارزیابی مالی و اقتصادی اولیه، تعیین روش بهینه انتقال، ارزش‌گذاری و بازاریابی فناوری از جمله برنامه‌های واحدهای تحت نظر این سازمان است که در صورت انجام تحقیقات فناوری بنیان فرآیند تجاری‌سازی تحقیقات از برخی از مراحل همچون ارزیابی‌های اقتصادی و مالی و بازاریابی فناوری بی‌نیاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عملکرد سازمان‌ها در زمینه تجاری‌سازی تحقیقات، فرهنگ‌سازی و آموزش است اظهار داشت: تدوین فرآیند‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش کشاورزی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در زمینه تجاری‌سازی در این بخش است.

وی افزود: انعقاد 105 قرارداد انتقال فناوری و ایجاد 7 مرکز رشد تخصصی کشاورزی و حمایت از بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان بخش کشاورزی از جمله فعالیت‌های سازمان تحقیقات در زمینه‌ تجاری‌سازی تحقیقات است.

ولدان در پایان با اشاره به نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در تحقیقات کشاورزی بیان داشت: نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در تحقیقات بخش کشاورزی ایران 25 است که این نرخ در دنیا بین 20 تا 40 برابر است. بنابراین تحقیقات کشاورزی دچار چالش‌های بزرگی است که نیازمند همکاری تمامی سازمان‌ها برای رفع این مشکل است.

کد خبر : ۳۳۲۴۱۹