خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفتگو با ایلنا :

دولت از دادن مجوز به مؤسسات مالی فاقد سرمایه مناسب خودداری کند / 70 درصد بانک‌ها با کمبود منابع مواجه هستند

تا زمانی که مشکل تامین مالی و کمبود منابع وجود داشته باشد داستان عدم پرداخت سپرده سپرده گذاران مؤسساتی نظیر مؤسسه مالی میزان و ثامن الحجج ادامه خواهد داشت.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلاتی که برای سپرده گذاران برخی از مؤسسات مالی بوجود آمده است گفت: تا زمانی که مشکل تامین مالی و کمبود منابع وجود داشته باشد داستان عدم پرداخت سپرده سپرده‌گذاران مؤسساتی نظیر مؤسسه مالی میزان و ثامن الحجج ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون 70 درصد بانکها و مؤسسات مالی با کمبود منابع مالی مواجه هستند افزود: ضرورت دارد دولت نیز از دادن مجوز به مؤسساتی که فاقد توان و سرمایه مناسب هستند خودداری کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: منابع مالی برخی از این مؤسسات در شهرهای مختلف برای مقاصد خاص مورد استفاده قرار می گیرد و به نظر می رسد برخی از این مؤسسات به زور مجوز گرفته اند و نظارتی هم بر آنها نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که "مردم در نهایت چطور می‌توانند سپرده های خود را مطالبه کنند؟" ، گفت: بانک مرکزی وظیفه دارد این مشکل را حل کند. البته مؤسسه مالی ثامن الحجج نیز تاکنون بخشی از فرایند بانک مرکزی برای اخذ مجوز را طی کرده و در مراحل میانی است.

کد خبر : ۳۳۱۴۲۳