خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز؛

بن‌صالح: ادامه کاهش قیمت‌نفت‌وگاز موجب کاهش سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود

وزیر انرژی و صنایع قطر گفت: ادامه کاهش قیمت نفت و گاز موجب کاهش سرمایه گذاری ها می شود کشور قطر با باورمندی خود بر ضرورت توسعه گاز در جهان تاکید می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بن‌صالح در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: ابتدا درودهای امیر قطر را به شما عالی‌جنابان تقدیم می‌کنم. به کشور آذربایجان نیز برای پیوستن به این مجمع خوشآمد می‌گویم.

وی ادامه داد: از ابتدای این نشست‌ها که در دوحه آغاز شده با توجه به اهدافی گرد هم آمدیم که آن اهداف همچنان پا برجاست و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

بن‌صالح اظهار داشت: آنچه بازارهای گاز جهان شاهد آن است بهترین دلیل برای گفت‌وگوهای کشورهای صادرکننده است. طبق اصول و دیدگاهی که این مجمع اعلام کرده باید همگان بتوانند اهداف توسعه‌ای را در کشورهای شان پیگیری کنند و موجب رفاه عمومی شود.

وزیر انرژی‌قطر ادامه داد: این اجلاس تحت عنوان"گاز طبیعی، سوخت مناسب‌تر برای آینده" برگزار شد. آنچه در اجلاس دوحه نیز تصویب شد این بود که گاز، سوخت مناسب‌تری برای محیط زیست است و عنصر اصلی برای توسعه‌پایدار این سوخت برای مرحله انتقالی جهان برای حرکت به سوی جهانی خالی از دی‌اکسیدکربن بسیار مفید است.

وی گفت: نتایج اجلاس اول و دوم برای تولیدکنندگان بسیار مفید بود. استفاده بهینه برای اجرای پروژه‌های‌گازی امروز به دلیل کاهش قیمت‌نفت با چالش بزرگ مواجه شده و مقرون به صرفه‌بودن پروژه‌ها زیر سوال رفته است. ادامه کاهش قیمت‌نفت و گاز موجب کاهش سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود. کشور قطر با باورمندی خود بر ضرورت توسعه‌گاز در جهان تاکید می‌کند. گاز سوخت بهتری برای کاهش آلودگی محیط زیست است. ما باید بر اهمیت بخشیدن به سهم گاز در مصرف انرژی جهان تاکید کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای جهان طی روزهای آینده در اجلاسی در پاریس برای بررسی تغییرات جهان شرکت می‌کنند. ما دعوت می‌کنیم کشورهای این اجلاس مواضع مشترکی در نشست پاریس داشته باشند. ما اطمینان داریم این اجلاس موجب هماهنگی مطلوب و همکاری درازمدت خواهد شد. در پایان از جمهوری اسلامی ایران بابت مهمان‌نوازی در این نشست تشکر و قدردانی می‌کنم و برای این اجلاس آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر : ۳۲۴۵۸۷