خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز؛

محمداف: امنیت گاز شرط اساسی برای توسعه‌پایدار است/ برای رشد تجارت گاز باید قیمت‌های مناسب و عادلانه تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۷۸

رئیس‌جمهور ترکمنستان تاکید کرد که برای رشد تجارت گاز باید قیمت‌های مناسب و عادلانه تعیین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قربان علی وردی محمداف در مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: رئیس‌جمهور محترم ایران و حضار ارجمند مراتب قدردانی خود را از مهمان‌نوازی و همکاری سازنده آقای روحانی ابراز می‌کنم.

محمد‌اف ادامه داد: اوضاع گاز در جهان وظایف بزرگی را برای ما ایجاد کرده است. امنیت گاز شرط اساسی و مهمی برای توسعه پایدار است لذا ضرورت دارد اقدامات لازم را برای منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیش از پیش افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: تبیین قوانین لازم و غیر تبعیض‌آمیز بیش از پیش حس می‌شود و ترکمنستان بر این امر تاکید دارد. این مسئله محتوای فعالیت‌های در حال اجرای ما را تعیین می‌کند. اقدامات ترکمنستان برای امن بودن صادرات انرژی از حمایت‌های گسترده جهانی برخوردار بوده است. همچنین در مجمع عمومی سازمان‌ملل پیشنهادهای ما به تصویب رسید.

محمداف خاطرنشان کرد: با استفاده از این فرصت از حمایت‌های شما در مجمع عمومی سازمان ملل از پیشنهادهای ترکمنستان تشکر می‌کنم. در حال حاضر در سازمان ملل‌متحد در جهت تدوین اسناد حقوقی فعالیت‌های مهمی در حال انجام است که این امر باعث پایدار بودن اوضاع سیاسی کشورها نیز خواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکمنستان متذکر شد: پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز ترکمنستان – افغانستان- هندوستان اهمیت بسیاری دارد. ما به این پروژه نگاه راهبردی داریم و تحقق آن موجب توسعه و رشد مشترک می‌شود. ما از کشورهایی که در این پروژه حضور دارند تشکر می‌کنیم. ما معتقدیم این پروژه در مهلت تعیین شده در سال 2018 به پایان می‌رسد.  با استفاده از این فرصت از همه کشورهای همراه کمال تشکر را دارم.

وی افزود: صادرات گاز به اروپا نیز برای ما حائز اهمیت است و نشست‌های لازم در این خصوص در حال برگزاری است. در تمام این طرح‌ها کشورهای شریک نیز سود و فایده لازم را کسب خواهند کرد لذا پیروی از معیارهای اصولی در اجرای پروژه‌ها لازم است. ما فکر می‌کنیم برای رشد تجارت گاز باید قیمت‌های مناسب و عادلانه تعیین شود. ترکمنستان به عنوان صادرکننده گاز در پروژه‌های بین‌المللی مشارکت دارد و با احساس مسئولیت کامل در این پروژه‌ها حاضر است.

محمداف گفت: انجام همکاری‌های مفید بین‌المللی از وظایف مشترک ماست. به دست آوردن کمترین ریسک و استفاده از روش‌های مدرن مدیریتی اهمیت فراوان دارد. با توجه به اینکه ترکمنستان قصد دارد همکاری‌های خود را با کشورهای عضو این مجمع و سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی افزایش دهد از این رو این قبیل نشست‌ها برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها بسیار مفید است.  ترکمنستان امروز یکی از کشورهای معتبر تولیدکننده و صادرکننده گاز است.

وی در پایان گفت: بابت توجه‌تان به صحبت‌های من کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز