خبرگزاری کار ایران

افزایش 25میلیون دلاری سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: براساس ابلاغ مصوبه هیات وزیران، سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از رقم 680 میلیارد ریال به یک هزار و 430 میلیارد ریال رسید که معادل افزایش 25 میلیون دلاری است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، صندوق یاد شده از واحدهای زیرمجموعه ایمیدرو محسوب می شود و پیشتر سرمایه آن 101 میلیارد ریال ثبت شده بود و پس از افزایش 579 میلیارد ریالی به 680 میلیارد ریال رسید.

همچنین براساس مصوبه جدید هیات دولت با رشد حدود 750 میلیارد ریالی، به رقم یک هزار و 430 میلیارد ریال افزایش یافت.

براساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغ مهرماه امسالمعاون اول رئیس جمهوری به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و همچنین بانک مرکزی، براساس قانون بودجه سال 94، سرمایه این صندوق افزایش یافته است.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در جهت اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در معادن، با توجه به قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380 تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها، فعالیت می کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، این مصوبه را در 12 مهرماه امسال برای اجرا به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که سال گذشته از حدود پنج هزار و 400 معدن فعال کشور، 400 میلیون تن مواد معدنی استخراج شد؛ درعین حال بیش از 90 درصد معادن کشور توسط بهره برداران بخش خصوصی استخراج می شود.

کد خبر : ۳۲۲۲۶۰