خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا:

واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای از آمریکا موجه است / واردات کالاهای مصرفی از اروپا نسبت به آمریکا ترجیح دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۲۱۶

هر نوع کالایی که یکبار مصرف نباشد و موجب حفظ و افزایش فعالیت‌های تولیدی شود، منعی برای واردات ندارد حتی اگر از آمریکا وارد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مقام معظم رهبری در نامه  به رئیس جمهور در خصوص تایید برجام تصریح کردند که "از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از امریکا جداً پرهیز شود."
ترکیب واردات به سه گروه کالاهای سرمایه‌ای، کالاهای واسطه‌ای و کالاهای مصرفی تقسیم می‌شود. تاکید رهبری بر مصرفی نبودن کالاهای وارداتی از آمریکا موید آن است که این منع شامل واردات کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای، وجود نمی‌شود.
ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: با کاهش درآمدهای نفتی قطعا باید واردات کالاهای مصرفی را کاهش دهیم اما قطعا واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای از هر کشوری که باشد، توجیه دارد.
ندیمی اظهار داشت: در خصوص کالاهای مصرفی، طبیعی است که این قبیل کالاهای را باید از کشورهایی وارد کنیم که موجب افزایش ضریب امنیت کشور شود. برای واردات کالاهای مصرفی قطعا اروپا نسبت به آمریکا ترجیح دارد. در گذشته نیز رهبری همین تاکید را داشته‌اند و این چیز جدیدی نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: هر نوع کالایی که یکبار مصرف نباشد و موجب حفظ و افزایش فعالیت‌های تولیدی شود، منعی برای واردات ندارد حتی اگر از آمریکا وارد شود. مثلا در صنعت پتروشیمی بسیاری از قطعات صنعتی را می‌توان از آمریکا وارد کرد. آن دسته از کالاهایی که مصرفی نباشد را می‌توان حتی از دشمن نیز وارد کشور کنیم.
ندیمی اظهار داشت: سمت و سوی سیاست‌گذاری‌های کشور باید تولید، اشتغال و صادرات باشد. واردات هر کالایی که منجر به رشد تولید، رشد اشتغال و رشد صادرات بشود، مفید است و در این میان فرقی میان آمریکا و با سایر کشورها نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز